Hockey & Trainingen

WEDSTRIJDVERSLAG: Athena H1 - Heren 1: 2-5

Nieuws afbeelding 7-4-2016 Wat een lekker weertje zeg, ongelooflijk! Op deze prachtige zondag 3 april reisden we af naar Athena. Een heerlijk zonnetje, een comfortabele temperatuur en bovendien een prachtig sportpark gelegen aan de Amsterdamse A10. Er moet gezegd worden; deze club heeft zich wat faciliteiten betreft enorm ontwikkeld. Waar we een aantal jaar geleden nog ons moesten omkleden in een paar containers, konden we ons nu klaarmaken in een kleedkamer met vloerverwarming en speelden we in 'Stadion de Meer'.

Onder een prachtige blauwe lucht en met de zon schijnend op onze sterren begonnen we aan de wedstrijd. Athena speelde erg verdedigend en loerde op de counter. Half-court leek hun levensmotto. Het mocht niet baten. Al snel kon de keeper vissen want Ederik scoorde met een mooie hoge backhand de openingstreffer. Een prachtige aanval ging hieraan vooraf. Ingmar sloeg een lange bal naar Dorus die de bal kaatste in de stick van Ed. Een genot voor het oog! 0-1.
Athena was niet opgewassen tegen de creatieve combinaties van ons middenveld en onze voorhoede. Weer was het vlot samenspel dat resulteerde in een doelpunt. Bram kwam de cirkel binnengestormd en legde de bal goed terug in de guard. Lodewijk stond goed gepositioneerd en werkte het tweede doelpunt tegen de plank. 0-2.
De derde treffer werd nog voor rust gescoord. Weer was Lodewijk trefzeker door uit de draai de bal hard in het doel te werken. 0-3.

In de tweede helft was eigenlijk hetzelfde beeld als in de eerste helft te zien; Alliance viel aan, Athena verdedigde. Helaas zakte het niveau van de wedstrijd aanzienlijk, ook aan onze kant. Desondanks wisten we de wedstrijd al vroeg in het slot te gooien. Luc sleepte uit een strafcorner de 0-4 op het scorebord.
Na dit vierde doelpunt werden we twee keer snel achter elkaar verrast door onze tegenstander. Hier en daar zaten wat slordigheden in ons spel en Athena wist hiervan te profiteren. Binnen tien minuten leken ze terug in de wedstrijd te komen door twee keer te scoren. 2-4. Wij zijn natuurlijk mentaal zeer sterk en lieten ons niet van de wijs brengen. Ons spel werd er niet beter op maar wel scoorden we nog een vijfde treffer. Weer was het Luc die een strafcorner benutte. 2-5.

Met de uitslag kunnen wij prima leven maar toch zien we ruimte voor verbetering. Zeker omdat we komende zondag de Terriƫrs op bezoek krijgen. Dit zal een zeer lastige pot worden waarin we alles moeten geven om hun aanval op de koppositie af te slaan. Support langs de lijn is dan ook meer dan welkom! Zondag 10 april om 14:45 slaan we af.
Tot dan!

Met sportieve groet,