Hockey & Trainingen

Wedstrijdverslag Dames 1 tegen HBS

Nieuws afbeelding 22-3-2016

Na 2 gewonnen finales was het tijd voor nummer 3. Die ook gewonnen moest worden, maar die wel taaier ging worden dan haar voorgangers.
Uit op HBS, die 5 punten los van nummer 2, de eerste plek bewaakten.

Een voorbespreking, weinig parkeerplekken, rondjes inlopen, te veel sproeiers en een mars verder was het tijd om te beginnen. Een goed begin, dat mag gezegd worden. We waren meteen fel en actief in het 23m gebied van HBS. Toch viel het eerste goal voor de dames uit Bloemendaal. Een tegenantwoord van ons was gelukkig snel gegeven, want na 5 min stond het weer 1-1. Col haar dummies zijn weer terug van weggeweest en na een chille solo tussen wat HBS'ers door gaf ze een voorzet op Kris die netjes achter de keeper belandde.
Toen kwam er een periode van 10 minuten waar het deze wedstrijd mis is gegaan. 3 goals achter elkaar tegen. HBS was op dreef, meer dan dat misschien wel. En wij wisten even echt niet waar we het zoeken moesten. Maar in plaats van dat we HBS hun ding lieten doen, kwam ons eigen goede spel steeds meer terug. We speelden verder dan ook een prima 1e helft met een aantal kansen en vlak voor rust de 4-2 uit de strafcorner van Chant.
In de rust besloten we dat we zeker nog niet verloren hadden en alles nog mogelijk was. Met die instelling gingen we het veld op en speelden we een prima tweede helft waarin we weinig weggaven. Zelf creƫerden we nog een aantal kansen maar op het scorebord veranderde niks meer helaas.
Geen punten mee naar huis, maar wel een goede wedstrijd (op 10 minuten na). Leren we ook van. Komende zondag zijn we op zoek naar paaseieren, maar 3 april zijn we weer terug op het veld van Alliance. Om 12.45 spelen we tegen Qui Vive, onze directe concurrent dus dat belooft een wedstrijd te worden die je absoluut niet wil missen! Aanmoediging is weer meer dan welkom, dus hopelijk tot dan!!

Liefs Dames 1