Hockey & Trainingen

Verslag Alliance H1 - Goudse H1: 8-0

Nieuws afbeelding 22-3-2016

Wat was het weer een leuke zondagmiddag op de plaatselijke m.h.c in Heemstede. Om kwart voor drie kwam het eerste team van Goudse op bezoek om slachtoffer te worden van het overheersende Heren 1 Alliance. De Heemsteedse inwoners waren in grote getale naar de Sportparklaan gekomen om eens heerlijk te genieten van het prachtige spel van hun idolen. Bovendien stond het Beestachtige TD op het programma. Niemand wilde dit natuurlijk missen.

Nou daar gingen we dan. Bijna wilde ik zeggen ‘vlammend van start’ maar daar was helaas geen sprake van. Wat een droevig en troosteloos begin. Er werd erg slordig gespeeld waardoor we Goudse de mogelijkheid gaven om in de wedstrijd te komen. Onze tegenstander kon hier gelukkig niet van profiteren en echt gevaar voor het doel van Guy bleef dan ook uit. Langzamerhand kwamen we beter in de wedstrijd. Het doelpunt van Fabian hielp ons goed op weg. Met zijn harde sleeppush in de rechterhoek verschalkte hij zowel de keeper als de lijnstop. 1-0. Het bleek het begin van een doelpuntenregen.
Het tweede doelpunt kwam op naam van Ederik. Na een goede bal door de as van de andere broeder Van Koldenhoven nam Ed de bal mee in de draai en sloeg knap raak in de lange hoek. 2-0. De derde treffer werd gescoord door Mirek, die koelbloedig als altijd, zijn strafbal hard in de bovenhoek pushte. De keeper van Goudse beleefde een lastige middag. Het ging allemaal te snel voor de goalie. Ook op een goed uitgespeelde corner van Ingmar en Luc wist hij geen raad. 4-0.

Met deze comfortabele voorsprong konden we even bijkomen, een slokje thee drinken en de eerste helft evalueren. De dexstro van Walter zorgde ervoor dat we weer met een volle batterij aan de laatste 35 minuten konden beginnen.

En hatsiekadee, de 5-0 stond alweer op het scorebord. Edje noteerde zijn tweede doelpunt van de middag. We liepen al snel uit op de 6, de 7 en tot slot de 8-0. Wat een prachtige score toch. Fabian scoorde weer uit een strafcorner, Bram faalde niet in de rebound en Luc sleepte vanaf de kopcirkel het laatste doelpunt tegen de touwen. We zijn erg blij met dit prachtige resultaat. Niet alleen hebben we supporters getrakteerd op mooi spel en doelpuntjes, ook hebben we de nul weer weten te houden. Voor de tweede keer op rij hebben onze verdedigers en keeper zich goed staande weten te houden en de boel prima dichtgegooid. Bovendien waren we eindelijk eens succesvol uit de strafcorner; vier doelpuntjes maar liefst. Dit mocht ook wel als je pak ‘m beet drie uur per week staat te oefenen. Met deze drie punten zijn we uitgelopen op onze concurrent voor het kampioenschap Terriërs. Zij hebben niet weten te winnen van Forescate.

Wij wensen u een fijn Paasweekend en hopen u terug te zien op 3 april. Op en tegen Athena langs de snelweg om 14:45.

Liefs,

Heren 1