Zaalhockey

Alliance JD1 wordt 2e bij het NH zaalhockey

Nieuws afbeelding 2-2-2016 Afgelopen zondag speelde Alliance JD1 de finales van het Noord Hollandse zaalkampioenschap. Veel Alliance toeschouwers waren naar Heemskerk gekomen om de JD1 aan te moedigen bij hun wedstrijden. In de eerste wedstrijd werd Amsterdam JD1 met 7-5 verslagen waardoor de JD1 door ging naar de finale om tegen Pinoké JD1 om de titel van NH te strijden.
De finale begon goed, Alliance had het betere van het spel en kwam na een strafcorner  met 1-0 voor. Vlak voor rust kwam Pinoké op gelijke hoogte door een strafcorner, waardoor het 1-1 bij rust was. In de tweede helft ging het redelijk gelijk op, totdat er een tweetal onduidelijke situaties waren waardoor Pinoké scoorde. Toen ook nog de 1-4 viel, moest Alliance alles geven om gelijk te komen. Alliance maakte nog wel de 2-4, maar scoorde hierna niet meer. Hierdoor werd Pinoké JD1 kampioen en Alliance tweede.
Alliance JD1, enorm gefeliciteerd! Jullie hebben dit jaar 1 wedstrijd gelijk gespeeld, 10 competitiewedstrijden gewonnen, een groot landelijk toernooi gewonnen (o.a. in de finale van Pinoké gewonnen) en maar 1 wedstrijd verloren. Helaas was deze wedstrijd de DK finale, maar wel een prachtige prestatie waar wij trots op zijn!
Coach Jasper Endlich, managers Eduard Holtz en Frank Jan Koppenol natuurlijk ook enorm gefeliciteerd met deze prestaties en bedankt voor de begeleiding van het team!

Kees Brown

10-2-2016 @ 14:56:07 |En ondertussen gaat het achttal JD1 ook als een trein: ongeslagen, door hun eerste zaalhockey seizoen ooit :-)