Bestuurstafel

Hoofdcoach Björn van der Dussen vertrekt bij Dames 1

Nieuws afbeelding 27-11-2015

Naar aanleiding van de teleurstellende resultaten van Dames 1 heeft de Top Hockey Commissie samen met Bestuurslid Tophockey afgelopen weken geëvalueerd met diverse betrokkenen bij Dames 1. Tijdens deze evaluaties is vooral het proces en de samenwerking tussen professionele staf en het team besproken.

Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat in goed onderling overleg de hoofdtrainer, Björn van der Dussen, heeft besloten zijn taken als trainer/coach per direct neer te leggen. Onder leiding van Björn heeft Dames 1 vorig seizoen succesvol afgesloten met een gedeelde 3e plek. Ook de voorbereiding van dit seizoen was gedegen. Echter, om de huidige negatieve spiraal te doorbreken en Dames 1 in de 1e klasse te laten handhaven, menen we dat een verandering in aanpak noodzakelijk is. We danken Björn voor zijn inzet en betrokkenheid bij onze club in het algemeen en voor Dames 1 in het bijzonder.

Wij hebben Ralph Bleeker bereid gevonden de taken van Björn tot het einde van het seizoen over te nemen. Ralph is een zeer ervaren trainer/coach en we verwachten dat Dames 1 samen met hem de weg terug omhoog weet te vinden. We wensen Ralph heel veel succes.

A.s. zondag speelt Dames 1 thuis haar laatste wedstrijd voor de winterstop, om 12:45 uur tegen Hilversum. De dames kunnen alle support langs de lijn hard gebruiken. Bij deze derhalve de oproep aan iedereen die Dames 1 een warm hart toedraagt om te komen en ze aan te moedigen!