Hockey & Trainingen

VERSLAG: Haarlem H1 – Heren 1 : 2-4

Nieuws afbeelding 9-11-2015 Met een heerlijk gevoel zijn we vanochtend wakker geworden. Na jaren zijn we er eindelijk weer eens in geslaagd, om op vijandelijk terrein Haarlem aan de kant te zetten. We waren het aan ons stand verplicht om het initiatief te nemen en vol voor de winst te gaan. Dat bleek ook in de eerste helft, waarin we de aanval zochten en vroeg in de wedstrijd al wilden scoren. Soms waren we iets te veel bezig met aanvallen waardoor de defensieve organisatie hier en daar wat steekjes liet vallen. In de omschakeling kwam Haarlem er een aantal keer razendsnel uit. Het was dan ook aan onze puber Guy te danken dat we geen tegendoelpunt incasseerden.

Scoren bleek deze wedstrijd geen gemakkelijke opgave. Jochem had net het geluk niet aan zijn zijde, Lodewijk zag zijn schot gepareerd worden door de keeper en de corner liep ook niet zoals gewild. Niet geheel tegen de verhouding in, was het dan toch Haarlem dat voor eigen publiek de eerste treffer van de wedstrijd maakte. De kale Maradonna begon een solo rond 40 meter van het doel. Onze verdedigers Mirek en Fabian hadden hier geen antwoord op waardoor hij zo door kon stomen. Snoeihard schoot hij de bal in het net. 1-0.

Na de rust hadden we het erg moeilijk om onder de druk van Haarlem uit te hockeyen. Gelukkig trokken we de stand toch redelijk snel gelijk. Dorus ontving de bal in volle vrijheid en ging op de keeper af. Hoewel de hoek onmogelijk leek wist hij een gaatje te vinden. Zijn backhand ging hard de korte hoek in. 1-1

Waar Haarlem in de eerste helft gevaarlijk kon counteren, kwamen wij er in het tweede bedrijf vaak als een speer uit. De verdediging van Haarlem vormde zich tot een gatenkaas en daar wisten wij van te profiteren. Luc speelde uit een corner een goede combinatie met Ingmar, en pushte hard en hoog raak. 1-2.

Jochem nam de derde treffer voor zijn rekening. Een vrije slag net buiten de cirkel pakte hij meteen op en stormde de cirkel binnen. Behendig ontweek hij hier een daar wat tegenstanders en tot slot verschalkte hij de goalie. 1-3. Dorus bleek het vizier op scherp te hebben want ook zijn tweede kans verzilverde hij tot een doelpunt. Na een snelle uitbraak werd onze superspits weer in stelling gebracht. Zijn backhand liet hem niet in de steek en verdubbelde zo zijn doelpuntenaantal van de middag. 1-4.

De drie punten waren in de tas maar toch werd het even spannend toen Haarlem een strafbal kreeg. Fabian ging een duel aan met zijn directe tegenstander en maakte hierbij een overtreding. De scheidsrechter interpreteerde dit als het ontnemen van een scoringskans en legde de bal op de stip. Haarlem faalde niet. 2-4. Daar bleef het gelukkig bij.

Dat was het dan weer. Een heerlijke overwinning heeft ervoor gezorgd dat we twee punten zijn uitgelopen op de nummer twee Terriërs. 15 november spelen we weer een uitwedstrijd. Dit keer gaan we op bezoek bij Amstelveen.

Wij danken alle trouwe Alliance-supporters die ons naar een overwinning hebben geschreeuwd.

Liefs,

Heren 1