Hockey & Trainingen

Selecties Meisjes 2015-2016

Nieuws afbeelding 30-5-2015 In dit bericht vinden jullie informatie over de selecties 2015-2016. Het was een lastige klus om een passend schema te maken, waardoor jullie de informatie pas zo kort voor de trainingen ontvangen. Hopelijk lukt het iedereen aanwezig te zijn.

Het trainingsschema inclusief de namenlijst is in de bijlage van dit bericht opgenomen.

Kijk welke informatie voor jou van belang is en lees dit goed door.

Voor alle teams zit het seizoen er na vandaag alweer op. Volgende week gaan we daarom van start met het nieuwe seizoen. We beginnen met de selectietrainingen,  daarna trainen we deels nog door met de 1e lijnteams (A1, B1, C1 en D1) en spelen we mogelijk ook al oefenwedstrijden. De nieuwe coaches zullen jullie hierover informeren.

Trainingstijden en overzicht deelnemers
In de bijlage vinden jullie het schema voor de selectietrainingen en een overzicht met de deelnemers. Kijk goed voor welke selectie je bent uitgenodigd.
Als je naam niet op de lijst voorkomt of als je niet wordt geplaatst in een selectieteam zal je door de Categorieleider (in overleg met de TC Breedte Meisjes) worden geplaatst in een breedteteam dat bij je past (dit is niet automatisch het eerstvolgende team onder de selectie).

Aanwezigheid
Aanwezigheid tijdens de selectietrainingen en wedstrijden is als vanzelfsprekend verplicht.

Planning start van het seizoen
De competitie voor Topklasse A1 en B1 start weer op zaterdag 5 september. Voor de overige teams start de competitie weer op zaterdag 12 september. De trainingen voor 1e lijnteams starten weer in de week van 10 augustus en bij voldoende aanwezigheid mogelijk de week ervoor al. Opleidingsteams starten in de week van 17 augustus. Houd er rekening mee, dat in de laatste week van de vakantie dubbeltrainingen kunnen worden georganiseerd voor 1e teams. Je traint dan in de ochtend en in de middag. In de weekenden en soms doordeweeks zullen oefenwedstrijden worden ingepland.

Beslissingswedstrijden zaterdag 17 oktober
Spelers en ouders uit A1, B1 en C1 dienen er rekening mee te houden dat er op zaterdag 17 oktober (1e zaterdag van de Herfstvakantie) mogelijk beslissingswedstrijden zijn voor plaatsing in IDC of Landelijk.

Selectiecriteria
Bij de samenstelling van de teams wordt er niet alleen gekeken naar je prestatie tijdens de selectietrainingen. We kijken naar je niveau en je ontwikkeling gedurende het hele seizoen.Voor plaatsing in een team wordt er onder andere gekeken naar;

• Techniek (bv aannemen, stoppen en spelen van de bal en handelingssnelheid).
  • Inzicht (bv keuzes maken en beweging zonder bal).
  • Persoonlijkheid (bv winambitie, aanwezigheid en concentratie).
  • Fysiek (bv snelheid, wenden en keren en kracht).
  • Positie waarop je speelt of wij denken dat je zou moeten spelen.

Keepers
- Keepers trainen mee met de teamtraining.
- Voorafgaand aan plaatsing in een team is er overleg met je keeperstrainer.

Meisjes A1
- Afvallers naar MA2.
- Mogelijk met grote groep door tot september waarna er nog spelers afvallen.

Meisjes B1
- Afvallers naar MB2.
- Mogelijk met grote groep door tot september waarna er nog spelers afvallen.

Meisjes B2
- MB2 zal komend seizoen niet worden aangemerkt als selectieteam.
- Samenstelling door TC Breedte Meisjes, Milou Schoone en TC Top Meisjes, Jeroen Tuininga.

Meisjes C1
- 2e jaars afvallers naar MC2.
- 1e jaars afvallers naar MC3.
- Omdat de huidige MD1 op zaterdag 6 juni nog Districtskampioenschap speelt starten de selectietrainingen pas op 9 juni.

Meisjes C2
- MC2 zal komend seizoen niet worden aangemerkt als selectieteam.
- Samenstelling: overwegend 2ejaars spelers.

Meisjes C3 Opleidingsteam
- Samenstelling: 1ejaars spelers.
- Afvallers zullen worden ingedeeld in een breedteteam.

Meisjes D1
- 2e jaars afvallers naar MD2.
- 1e jaars afvallers naar Meisjes D Opleidingsteam.

Meisjes D2
- MD2 zal komend seizoen niet worden aangemerkt als selectieteam.
- Samenstelling: 2ejaars spelers.

Meisjes D Opleidingsteam
- Samenstelling: 1ejaars spelers.
- Afvallers zullen worden ingedeeld in een breedteteam.

Hartelijke groet, Jeroen Tuininga
TC Meisjes Top

Rutger van der Lee

1-6-2015 @ 17:46:05 |Hi Jeroen, puur uit interesse: wat is de reden dat de 2e teams niet meer als selectie teams worden aangemerkt?