(Pre) Selectie Senioren

(Video)verslag -Alliance H1 – Shinty H1 6-2

Nieuws afbeelding 29-9-2014 Onze verslaggever Joris Zonjee heeft dit keer ook gekozen voor een videoverslag van de wedstrijd van ons Heren 1 tegen Shinty Heren 1. Ben je benieuwd naar het hele verhaal van aanvoerder Kasper Vrolijk? Like dan onze Alliance Fanpage op Facebook hier en bekijk het verslag.

Afgelopen zondag namen we het op tegen Shinty. Op papier was dit een tegenstander waarvan we zonder enige moeite moesten winnen. Shinty, de promovendus, stond helemaal onderaan met nul punten en al 15 tegendoelpunten.
De wedstrijd begon zoals verwacht: wij hadden de overhand en speelden bij vlagen goed positiespel. Het enige waar onze tegenstander enigszins gevaarlijk uit werd, was de bal naar voren scoupen en er dan zo hard mogelijk achteraan rennen.

Ons eerste doelpunt lag er al snel in. Ederik kwam op de kop van de cirkel aan de bal. Uit de draai schoot onze spits de bal in de lange hoek en liet de keeper kansloos. 1-0. Dit was het begin van een regen aan doelpunten. Kort hierna verdubbelde Koen Paulus onze voorsprong. Ralph kwam via de achterlijn de cirkel binnen en legde de bal neer voor het intikken. Paulus liet dit buitenkansje niet onbenut. 2-0.

Het publiek genoot van een heerlijk potje hockey. Shinty probeerde ons iets meer onder druk te zetten maar we hockeyden hier goed onderuit. Bouke gaf hier een goed voorbeeld van. Hij dolde wat tegenstanders op eigen helft en speelde de bal naar Mirek. Onze Poolse ster schoof door naar het middenveld en gaf een gespleten pass op Jochem. Met de keeper in zijn rug wist Jochem toch tot een schot te komen. 3-0.

Kasper zorgde al snel met zijn voorbereidende werk voor de vierde treffer van deze pot. Na een heerlijke actie zette hij even aan en schudde zich af van zijn directe tegenstander. Op snelheid kwam hij de cirkel binnen en legde de bal op een presenteerblaadje voor Koen, die weer goed opgesteld stond. Simpel tikte hij het balletje binnen. 4-0.
Vijf minuten voor rust kregen we een tegentreffer te incasseren. Niks bijzonders verder want nog voor rust scoorde Ederik uit een mislukte strafcorner. 5-1.

In de eerste helft hadden we het publiek dus verwend met een groot aantal doelpunten. Nu was het zaak om ook in de tweede helft door te drukken en eventueel aan de dubbele cijfers te gaan denken. Het doelsaldo zou zomaar aan het eind van het seizoen belangrijk kunnen zijn.
Wat in de eerste helft zo makkelijk ging, lukte niet heel goed na de rust. Ons spel was niet meer zo goed als in het begin van de wedstrijd. Toch hadden we niets te vrezen met de 5-1 voorsprong. Van de club uit Driebergen kwam nauwelijks dreiging. Jammer genoeg konden ze wel hun tweede doelpunt maken. Na stom balverlies op onze helft kwam hun spits oog in oog te staan met Stijn. Onze keeper werd kansloos gelaten en kon alleen maar kijken naar de bal. 5-2.
We waren erop gebrand om alle toeschouwers meer doelpunten te geven maar telkens zat het net even niet mee in de afronding. Zo schoot Jochem een paar keer hard op de keeper, raakte Ederik van dichtbij de paal en zat Koen volledig mis toen hij voor open doel een hattrick kon maken.

Gelukkig maakten we dan toch nog een doelpunt in het tweede bedrijf. Eindelijk lukte onze aanvallende strafcorner: Jeroen tipte de bal in een goed uitgespeelde variant over de keeper. 6-2.
Volgende week reizen we af naar Hilversum. Spandersbosch is daar onze tegenstander, een ploeg waar we het nooit makkelijk tegen hebben.

Namens Alliance Heren 1,
Joris Zonjee