Zaalhockey

Districtskampioenschappen Jongens D1

Nieuws afbeelding 26-1-2014
Zondag 26 januari was een superdag voor jongens D1 die mochten uitkomen in de Districtskampioenschappen. We speelden de eerste wedstrijd tegen Pinoké JD1, een team waar we het op het veld altijd heel moeilijk tegen hebben. In de zaal hadden we echter nog nooit tegen ze gespeeld. Het werd een zinderende kruisfinale waarin het tot de laatste seconde spannend was. Uiteindelijk heeft JD1 deze wedstrijd met 5-4 gewonnen!

Dus op naar de finale tegen Hurley. Deze tegenstanders waren helaas te sterk voor onze mannen. In een rap tempo scoorde Hurley een aantal doelpunten. Wij waren zeker niet de mindere partij, alleen wilden de ballen er bij ons niet in en gingen corners op de paal. Het zat dus niet mee.

Op een gegeven moment stonden we met 6-1 achter. Onze jongens bleven vechten en kwamen terug tot 7-5. Maar de klok was onze laatste vijand: er was gewoonweg niet genoeg tijd meer om voldoende doelpunten te maken. En toen maakte Hurley op het laatst nog 8-5 met nog 2 minuten te spelen.

De mannen konden met opgeheven hoofd het veld verlaten en de beker voor de tweede plaats in ontvangst nemen. Wij zijn er trots op dat wij als enig Alliance-team de Districtskampioenschappen hebben gehaald. Ook bedanken wij alle toeschouwers die ons hebben aangemoedigd, fantastisch dat jullie er waren!

Herre Kleuver

27-1-2014 @ 21:03:29 |Mannen, coach Karol en manager Esther! Was een genot om de helden te zien strijden!! Wat een trots en een supervisitekaartje van Alliance!!