Bestuurstafel

Alliance: "Alles is familie", door Marije Kronenberg-Vermeulen

Nieuws afbeelding 28-4-2013 Zoals jullie weten, vond afgelopen woensdag de Algemene Leden Vergadering plaats. In deze vergadering presenteerde het bestuur onder andere een missie, een aantal beleidsplannen en doelen voor de komende jaren. Onze missie luidt: "Alliance is de familieclub waar je geïnspireerd wordt het beste uit jezelf en anderen te halen." Hier wil ik iets meer vertellen over deze missie en wat er voor nodig is om die te bereiken.

Alliance = samen
Alliance is de familieclub waar we een warme familiesfeer willen benadrukken. Het begrip 'familie' staat voor een familiesfeer en voor een aantal andere uitgangspunten die ook terug te vinden zijn in de beleidsplannen en activiteiten.Bij Alliance geven we om elkaar, we zorgen voor elkaar. We werken voor elkaar, we steken allemaal de handen uit de mouwen. We maken het gezellig, we vieren feest maar we zijn er ook voor elkaar als het minder goed gaat. We letten op de centjes, we zorgen voor onze spullen. We communiceren, klaren samen de klus. We halen het beste uit elkaar, geven elkaar de ruimte. We inspireren elkaar om ons te ontwikkelen. Dit geldt voor het hockey én voor de organisatie en de faciliteiten.

Familiegedachte: toernooi en feest
Deze familiegedachte komt onmiskenbaar naar voren in het Kaatje Bitterberg-toernooi. Dit familietoernooi vindt plaats op tweede Pinksterdag. Familie, vrienden, buren: het maakt niet uit wie er in je team zit, het wordt een gezellige hockeydag voor groot en klein, fanatiek of gewoon gemoedelijk. Meld je aan via [email protected]!

In de familiegedachte past ook ons Vrijwilligersfeest op 31 mei. Het bestuur organiseert voor iedereen die 'meedoet' in de organisatie van de vereniging een Italiaans getint feest. Coaches, commissieleden, trainers, managers, sjouwers, opbouwers, fluiters, regelaars en andere onmisbare Alliancers: meld je ook hiervoor aan via [email protected].

Wie helpt mee?
Maar om Alliance die fijne club te laten zijn en blijven zijn, zijn vele handen nodig. Daarom wil ik graag nog meer leden en ouders van jeugdleden oproepen om mee te doen. Want Alliance heeft extra man- en vrouwkracht nodig: om iedereen training te kunnen geven, wedstrijden nog beter te laten fluiten (daar ligt al een mooi arbitrageplan voor klaar), de Alliance Hockey Academy op volle sterkte te houden, evenementen te organiseren en onze financiën en sponsoring in goede banen te leiden.

Op korte termijn vertellen we meer over waar we hulp kunnen gebruiken en wat dat inhoudt. Maar laat ik nu al zeggen aan degenen die nog met koudwatervrees zitten: het is ontzettend leuk om méé te doen...! Het hoeft niet veel tijd te kosten en je leert veel mensen kennen. Als je nu al interesse hebt, meld je aan via [email protected]. Het wordt bijzonder gewaardeerd.

ALV-aanwezigheid
Hierbij ook een woord van dank aan alle mensen die bij de ALV waren: de ereleden, leden van verdienste, commissieleden, een aantal ouders én altijd een afvaardiging van Dames 1 (klasse meiden!). Dank voor jullie trouwe aanwezigheid en bijdrage!

Daarbij zou ik alle teams en ouders van teams willen oproepen om de volgende ALV ook aanwezig te zijn. Want we bespreken er belangrijke zaken en nemen besluiten die voor iedereen gelden. Alliance is immers van ons allemaal.

Vakantie
De vakantie is nu begonnen. Er wordt de komende twee weken niet getraind en er worden maar weinig wedstrijden gespeeld. Maar Heren 1 speelt vandaag wel een thuiswedstrijd. Dus als je niet op vakantie gaat: kom gezellig kijken en aanmoedigen!Ik wens iedereen een fijne vakantie en hoop jullie over twee weken gezond en fit weer terug te zien voor de eindsprint van dit seizoen.

Marije Kronenberg-Vermeulen
voorzitter