Bestuurstafel

In Memoriam Karst van Wijlandt

Nieuws afbeelding 3-10-2012 Op 28 september j.l. overleed Karst van Wijlandt, Lid van Verdienste van onze vereniging. Karst heeft veel voor Alliance betekend, maar was al geruime tijd niet meer op de vereniging. Hij wordt morgen in Zwolle gecremeerd. Het bestuur heeft aan Erelid Ben Dicker gevraagd om Karst met een in Memoriam te gedenken.
Onze gedachten zijn bij de familie en vrienden van Karst.

Namens het bestuur,
Erik Jan Verhulst, voorzitter

In Memoriam  Karst Wijlandt door Ben Dicker :

Enige herinneringen aan Karst van Wijlandt

Het zal zo 1976 zijn geweest dat Karst van Wijlandt met Catrien op de Vincent van Goghsingel in Hillegom kwam wonen. Twee huizen verder dan waar Irene en ik toen woonden.
Door het raam naast de voordeur zag ik een hockeystick in de parapluiebak. Al snel maakten we een praatje. En spoedig bleek dat het gezin uit het goede, zeg maar top hockey hout gesneden was. Opgeleid bij H.C. Zwolle en een a.s. schoonzoon in het 1e van, toenmalige topclub Hattem. Dochter Karin werd lid van Alliance, zij bleek talentvol. Als ik mij niet vergis heeft zij zelfs in Dames 1 gespeeld.

Ook Karst had vele kwaliteiten. Deze konden wij in het toenmalige bestuur goed gebruiken. In vele functies, ik denk aan materiaalbeheerder en later penningmeester is hij zeer vele jaren zeer waardevol voor Alliance geweest.

In 1983 werd gedacht aan de aanleg van een 1e kunstgrasveld. Daarvoor werd de Stichting Sportvrienden Heemstede opgericht. Karst was direct bereid om samen met Martin Winnubst, Joop Wiezer, Jaap Mes, Ton Peperkorn en ondergetekende de kar te gaan trekken.

Misschien mag je wel zeggen, Karst stond mede aan de basis van de ontwikkeling, die geleid heeft tot onze huidige prachtige accommodatie.