Bestuurstafel

Seizoensopening door onze voorzitter

Nieuws afbeelding 4-9-2012

Een nieuw hockeyseizoen straalt ons tegemoet. De zomer bracht ons prachtige hockey trofeeën en nieuwe leden op de club op alle niveaus: van de jongste jeugd tot en met Heren 1 en Dames 1. De eerste trainingen zijn alweer geweest en ik zie trotse, enthousiaste en uitgeruste hockeyers. Welkom terug van vakantie!

Wist je dat we een Lustrum seizoen ingaan? We worden 85 jaar! We gaan aan ons lustrum op meerdere momenten aandacht besteden, om te beginnen bij de grote seizoensopening op 30 september. Zorg dat je erbij bent! De evenementen commissie broedt al op de andere feesten.

Het eerste grote evenement zit er al weer op: het Friendship toernooi was afgelopen zondag wederom een groot succes. Dit toernooi trekt steeds weer honderden veteranen naar Alliance en dit keer was ook Llanishen & Llandaff Hockey Club uit Cardiff, Wales aanwezig. Zij brachten ons een tegenbezoek nadat Alliance daar decennia lang (sinds begin jaren 70, jawel) bij hen te gast was. Dank aan de organisatie van dit toernooi!

Achter de schermen wordt ondertussen weer hard gewerkt, bijvoorbeeld door coaches die zich voorbereiden op de eerste oefenwedstrijden met hun nieuwe team. En door materiaal-commissarissen die de keepers spullen uitgeven. En door de AHA commissie en staf die de trainingen en de trainers regelt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn al die werkzaamheden die nodig zijn om dadelijk te kunnen vlammen in de eerste wedstrijden. Voor selectieteams zijn die eerste wedstrijden extra belangrijk om een plaats te kunnen bemachtigen in de hoogst mogelijke klassen. Alvast heel veel succes daarbij! Je kunt altijd nog eens terugkijken naar de Olympische Spelen voor wat extra inspiratie!

De arbitragecommissie had het afgelopen seizoen een zware klus; er was een onderbezetting in de commissie en een tekort aan gekwalificeerde scheidsrechters. Ik ben daarom blij te kunnen aankondigen dat we versterking hebben gevonden in de persoon van Maurits van der Heijden. Maurits gaat de arbitragecommissie leiden en zal op de komende ALV, welke waarschijnlijk in november zal worden gehouden, worden voorgesteld als bestuurslid Arbitrage. We wensen Maurits en zijn team heel veel succes (en veel goede scheidsrechters) toe!

Sportiviteit is ook dit seizoen weer een kernbegrip. Gezien hoe de hockeyers van Nederland en Duitsland elkaar succes wensten voor aanvang van de finale? Met zo’n voorbeeld wordt dit seizoen vast een heel sportief seizoen met een minimum aan kaarten en korte lontjes binnen en buiten het veld.

Dan wens ik iedereen, oudgedienden en nieuwkomers, ouders en jeugd, selectie en breedte, spelers, toeschouwers en vrijwilligers een superleuk, succesvol en ja, vooral sportief, seizoen toe.