Hockey & Trainingen

Nieuwe AHA Technisch & Organisatorisch Manager

Nieuws afbeelding 12-4-2012

Alliance heeft eind vorig jaar besloten een nieuwe AHA Manager te werven voor de verdere vormgeving van zowel haar technische beleid als haar jeugdopleidingsplan. Met deze functie beoogt Alliance haar ambities op het gebied van zowel Selectie- als Breedte hockey te realiseren.

Besloten is de functie in twee rollen op te splitsen: een Technisch Manager en een Organisatorisch Manager. De expertise van de Technische Manager betreft het vormgeven van het hockeytechnische beleid, het ontwikkelen en implementeren van een jeugdopleidingsplan en het aansturen van de professionele hockeystaf.

De Organisatorisch Manager zal zich vooral bezighouden met de organisatie en communicatie binnen de club rondom trainingen, opleidingen, selecties en evaluaties. De Organisatorisch Manager is de verbindende schakel tussen het bestuur, de leden, de professionals en de vrijwilligers die zich inzetten voor het realiseren van zowel het Selectie als het Breedte hockey van Alliance.

Er is door kandidaten van zowel binnen als van buiten de club ruime belangstelling getoond. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Ton Wisse voor de functie van Technisch Manager en Jeroen Tuininga voor de functie van Organisatorisch Manager. Ton heeft als Technisch manager voor de Topjeugd gewerkt bij Kampong en als trainer/coach bij Amsterdam op hoofdklasseniveau gewerkt. Ton vervult momenteel de functie van Technisch Manager bij Alkmaar.

Jeroen is sinds langere tijd werkzaam op Alliance als trainer en coach van zowel selectie- als breedte teams. Zijn netwerk binnen onze organisatie en zijn organisatorische en communicatieve vaardigheden zullen een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van deze functie. Beide heren zullen zich vanaf deze zomer volledig gaan richten op hun nieuwe rol op de club.

Wij wensen Ton en Jeroen veel succes in hun nieuwe functie!