Hockey & Trainingen

Keeperstassen (schoon) inleveren van 16-21 juni!

Nieuws afbeelding 13-6-2024
Beste keepers, teammanagers en coaches van Alliance,

Het is tijd om je keepersuitrusting in te leveren. Omdat we plm. 90 teams hebben, vragen we je medewerking hiervoor en vooral om de spullen schoon en netjes in te leveren.

Voordat je de keeperstas inlevert, moet de uitrusting gereinigd en gedroogd worden. Dit geldt ook voor ‘vaste’ keepers. En ook voor de keepers die geen lid meer blijven, doe nog even je best om het goed achter te laten.

Volg deze stappen:
  1. Alle vaste keepers leveren dit jaar hun spullen in, en komen bij voorkeur tijdens het aparte uurtje dat voor hen gereserveerd is. Je ontvangt later deze maand een communicatie over het beleid rondom de nieuwe sponsor The Indian Maharadja.
  2. Had je team geen vaste keeper, kies dan nu iemand binnen je team die de uitrusting gaat reinigen (zie instructie onderaan) en wijs iemand aan die namens jouw team de tas komt afgeven op de inlevertijden die hieronder staan. Dit moet een volwassene zijn. Houd rekening met een droogtijd van een paar dagen na het wassen van je uitrusting.
  3. Schrijf op een papiertje welke reparatie nodig is (elastiek zonder rek, bandjes van bodyprotector te los / te strak, enz, rits van de tas), of andere opmerkingen waar we rekening mee kunnen houden.
  4. Lever alle locker sleutels in, ook reserve sleutels.  In sommige gevallen mag je dezelfde locker ook volgend seizoen gebruiken, maar ga daar niet van uit. Neem dus alle sleutels mee naar het inleverloket.  Geen sleutels = geen borg retour.
  5. Verwijder persoonlijk bezit en afval uit de tas. Geen zand en geen strafcorner maskers (tenzij je die wil doneren of doorverkopen aan de commissie). Het label met teamnummer laat je wel aan de tas hangen. Van de club geleende keepershirts, overbroeken, ellenboogbeschermers en versleten zaalriempjes worden ook ingeleverd.
  6. Lever de uitrusting in op het door jou gekozen tijdstip in de kleine kleedkamer tegenover de damestoiletten. Ingang via de nooduitgang aan de zijkant van het clubhuis, naast de brommerstalling. Laat je tas niet onbeheerd of in de bar achter.
  7. Zie onderstaand inleverschema. Kan je echt niet op de hieronder genoemde inlevermomenten, probeer dan eerst iemand anders uit je team en als dat niet lukt, geeft dit dan meteen door en we maken we een andere afspraak.
  8. Spreek alvast met je nieuwe team af wie zich meldt als begeleider (team manager of coach) of keeper of interim aanspreekpunt bij je categoriemanager of bij [email protected], zodat die persoon informatie kan ontvangen over het ophalen van de ‘nieuwe’ tas na de zomervakantie.
  9. Laat je tas (voor, tijdens en na het seizoen) niet onbeheerd in het clubhuis achter, ook niet achter de bar.
  10. Volg de schoonmaakinstructies. Deze staan onderaan dit bericht.

Inlevermoment Dag Tijdstip
Optie #1 zo 16 juni 10.00 - 12.00
Optie #2 zo 16 juni 13.00 - 14.00
Optie #3 wo 19 juni 19.00 - 21.00
Vaste keepers wo 19 juni 20.00 - 21.00
Vaste keepers vr 21 juni 17.00 - 18.00
Optie #4 vr 21 juni 18.00 - 19.00

Inleveren doe je in de kleine kleedkamer tegenover de damestoiletten. Ingang via de nooduitgang aan de zijkant van het clubhuis, naast de brommerstalling. Laat je tas niet onbeheerd of in de bar achter.

Hulp gezocht!
In het kader van vele handen maken licht werk; voor een aantal ‘hapklare’ klusjes hebben dringend extra handjes nodig, zoals: excelsheet met keepersoverzicht bijhouden, tweedehands strafcornermaskers verkopen, naai/herstelwerk met elastiek en klittenband, prijzen opvragen & bestellingen afhandelen, enz.
Ken je of ben je iemand die onze Materialen Cie wil versterken (ook op 'project’ basis mogelijk)? Kennis van hockey of keepen is niet noodzakelijk. Draag je steentje bij en bel Hestia: 06-50867040.

Dank voor je medewerking!
Sportieve groet van de materialen commissie,
Hestia, Sander, Evelyne, Jasper, Paulanha, Michiel, Erik

Reinigingsinstructies
  • Textiel onderdelen maak je net zo schoon zoals je ze zelf graag weer zou ontvangen: de tock, de broek, ellenboogbeschermers, de BodyProtector, en de riempjes van legguards.
  • Ernstig stinkende plekken eerst apart bevochtigen en inwrijven met Biotex.
  • Laat overige spullen een nachtje weken in een bad met warm water en twee kopjes Biotex.
  • Volgende dag afspoelen met warme douche, en volledig laten drogen.
  • Is de BodyProtector, broek of elleboogbeschermer nog steeds niet schoon? Druk het klittenband eerst goed vast.  Was het dan -in een wasnet of in een groot kussensloop- in de wasmachine op kort programma, max. 40º
  • Gebruik geen wasverzachter want sommige mensen zijn daar allergisch voor.
  • Op laagste stand centrifugeren.
  • Was de badstof helm-zweetbandjes op 60º, dus gewoon in wasmachine.
  • Helm: heeft de helm sporen van schimmel?  Laat ‘m weken in grote emmer water met een scheutje bleekmiddel. Is de helm vettig van binnen? Borstelen met afwasmiddel en dan goed naspoelen.  Meteen de schroefjes drogen zodat ze niet gaan roesten.
  • Foam handschoenen aan binnenkant met sopje schoonmaken.
  • Klompen: zand afborstelen.
  • Versleten klompriempjes mag je zo laten, die hoef je niet te vervangen.  Versleten riempjes in een apart zakje of netje in de tas laten.
  • Legguards: zand afvegen.  Was de kuitriempjes indien nodig.
  • Tas: bevat geen rommel en zand, slechts reserve riempjes, eventueel zaalhoezen, en keepersmaterialen