headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto
 
Bestuurstafel

Seizoen 2015 - 2016, we zijn begonnen!

Nieuws afbeelding 20-8-2015

Inmiddels zijn de selectieteams al weer aan het trainen en oefenwedstrijden aan het spelen en zullen de breedteteams binnenkort starten met hun voorbereidingen op de competitie. Voor de kleinsten onder ons betekent dit dat zij onderling in de Dierentuin de eerste stappen op onze kunstgrasvelden zullen zetten. We heten hen en alle andere nieuwe leden dan ook van harte welkom op Alliance! We hopen en gaan er eigenlijk vanuit dat ook zij binnen een mum van tijd hun plekje zullen vinden op onze vriendenclub!
Op zaterdag 5 september start voor een aantal teams de competitie en staan er veel oefenwedstrijden gepland. Het zal voor iedereen weer mooi zijn om onze jeugdleden te zien wervelen op onze velden. Op 6 september opent Dames 1 om 12.45 uur het seizoen tegen Myra D1 en Heren 1 speelt thuis om 14.30 uur tegen DSHC. Laten we deze zondag net zo mooi maken als de mooie happening die we hadden bij de afsluiting van vorig seizoen.


Mijlpalen: Ralph en Jaap
Een moment om bij stil te staan…: onze jarenlange trainer/coach/technisch directeur Ralph mag sinds afgelopen maand als enige 2 sterren boven ons Alliance logo plaatsen; hij is nu officieel 20 jaar in dienst bij Alliance! Wat een mooie periode en we gaan er van uit dat Ralph nog jaren op onze club rond zal lopen!
Jaap Kleijn heeft de zeer respectabele leeftijd van pas 80 jaar bereikt! Bewonderenswaardig hoe enthousiast en fit hij op onze club nog dagelijks zijn trainingen verzorgt aan onze leden. Van harte gefeliciteerd en veel dank heren!


Aanpassing bar
Gedurende de zomerperiode heeft de Werkgroep Clubhuis de aanpassingen van de bar ten uitvoer laten brengen. Het resultaat is geweldig en het brengt Alliance weer een stapje dichter bij de vervolmaking van ons clubhuis. We zijn er nog niet, maar zolang dit alles wordt gecoördineerd door Desiree Bastiaens, Evelien Roerink en Monique Vinke dan kan het alleen maar beter worden.


Friendship Toernooi
Op zondag 30 augustus wordt op onze club het vermaarde senioren Friendship Toernooi gehouden, de Love Boat Edition. De organisatie heeft het na een gedegen voorbereiding voor elkaar gekregen om binnen een mum van tijd het maximaal aantal teams binnen te loodsen waarbij veel teams helaas teleurgesteld moesten worden. We gaan er van uit dat het weer meer dan meezit zodat ook dit toernooi weer een groot succes zal worden.


Kledingbeleid
In de afgelopen zomer heeft de Kleding Coördinator in samenspraak met het Bestuur het kledingbeleid opgesteld. Het kledingbeleid is in het leven geroepen om de juiste uniformiteit van onze clubkleding te waarborgen en te handhaven zoals de kleur van het uitshirt en wanneer je in een afwijkend rood uitshirt speelt. Ook is onder meer vastgelegd dat indien een team wordt gesponsord, sponsorafdracht aan de club dient plaats te hebben. Wij gaan er van uit dat elk gesponsord team daar mee rekening houdt. Het kledingbeleid is te vinden achter de inlog onder Documenten en vervolgens Kledingbeleid.


Alliance Clubcollectie
De Sponsor Commissie heeft het initiatief genomen om in samenspraak met onze kleding partners Hockey Republic en Stag de eerste Alliance Clubcollectie in het leven te roepen. De Alliance Clubcollectie is exclusief beschikbaar bij Hockey Republic en bestaat uit trainingspakken, hoodies, softshell jacks en tassen, allen van het merk Stag. Het een en ander is al gecommuniceerd naar alle leden, coaches, teambegeleiders en managers van onze teams. Heb je hier vragen over, dan kun je altijd contact opnemen met Esther Dellenbag op [email protected].


Cashless betalen
Zoals aangekondigd op de website zal in navolging van andere hockeyverenigingen in onze omgeving bij Alliance alleen nog maar met een bankpas betaald kunnen worden. Hiertoe is de bar uitgerust met 2 pinautomaten waarbij het ook mogelijk is om tot euro 25,- contactloos te betalen en in de nabije toekomst met je smartphone te betalen.
Uiteraard zal de overgang enige gewenning vragen. Voor een aantal jeugdleden zonder kinderrekening met bankpas en zonder ouders aanwezig op de club zal het niet langer mogelijk zijn om een consumptie te kopen. Voor deze leden is de sponsorcommissie momenteel in gesprek met onze hoofdsponsor ABN AMRO Bank om te kijken wat er voor hen geregeld kan worden.


Bar
Sinds de start van het seizoen 2014-2015 hebben we de bar in eigen beheer. Met de barcommissie aan het roer en Robert als culinaire inspirator hebben we een perfect visitekaartje voor niet alleen de leden, maar ook de bezoekende teams. Helaas is het een feit dat de barcommissie te vaak te lang bezig is om vrijwilligers achter de bar te krijgen. Er is dringend behoefte aan 25 barhoofden. Deze barhoofden draaien ieder slechts 4 (!) diensten. Als barhoofd stuur je de overige vrijwilligers aan met wie je bardienst hebt. Zonder deze barhoofden en de overige vrijwilligers is het niet mogelijk om de bar in eigen beheer te draaien. Het moet toch mogelijk zijn dat binnen het enorme scala aan hockeyende leden, ouders en/of verzorgers er betrokkenen opstaan die aangeven dat ze die handschoen op willen pakken? Doe eens gek, stap uit je comfortzone en meld je aan via: [email protected].
Ook is er nog steeds een dringende behoefte aan barkrachten voor de doordeweekse dagen. Hiertegen over staat een prima vergoeding. Op de zondagen en als extra ondersteuning bij andere evenementen op onze club wordt ook naarstig gezocht naar betrokken enthousiastelingen. Ook hiervoor kun je je aanmelden via: [email protected].
Een geoliede barbezetting op onze club is van groot belang!


Het lijkt wel een ongeschreven wet van alle tijden die helaas ook van toepassing is op onze club. Maar wij moeten allemaal die muur zien te doorbreken dat slechts een beperkt aantal vrijwilligers op onze club zich toch iedere keer maar weer inzet voor een ieder die Alliance bezoekt… Hoewel het soms wel zo lijkt, is Alliance geen onderneming die vanzelf loopt; onze club draait op vrijwilligers. Denk aan de bardiensten, het fluiten van wedstrijden, maar ook aan die werkzaamheden die niet direct met hockeyen te maken hebben! Voel je je aangesproken? Meld je dan aan bij de vrijwilligerscommissie en geef aan waar je je onbezoldigd voor in kunt zetten: [email protected].


Zoals van ons bekend zullen we ook gedurende het nieuwe seizoen allerlei nieuwtjes met u delen. Hou daarom de site, app en Facebook goed in de gaten!
We zien jullie allen graag op en rondom de velden van onze mooie club!


Namens het Bestuur van MHC Alliance

Herre Kleuver
voorzitter

 


Reacties


Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws