headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto
 

Beach Bam! Toernooi

Toernooi informatie


Zondag is het zover. Het BeachBam! E/F 2022 toernooi bij Alliance. Met 33 teams belooft het een sportieve en gezellige drukke boel te worden!

Globale tijden
09.00 uur terrein open
10.00 uur eerste wedstrijden en spelelementen
14.30 uur laatste wedstrijd
15.15 uur prijsuitreiking
15.30 uur naborrel en waterpret

Wedstrijdschema
We verzoeken je om uiterlijk 09.30 aanwezig te zijn. Het volledige schema krijg je zondagochtend, het is een combinatie van hockey en fun elementen. Het kan zijn dat je eerste activiteit om 10.30 begint.

Wat we je vragen om mee te nemen

  • zwemspullen en extra droge spullen
  • waterpistolen
  • zonnebrandcrème
  • bidon
  • pen, bal en fluitje voor de spelleider
Een (gedecoreerde) partytent of grote parasol (zonder haringen!) is ook welkom!
Toernooi website
De hockeywedstrijdjes zijn volledig digitaal te volgen (vanaf zondag), scan hiervoor de QR code. De teams, poules en wedstrijdschema staan hier vermeld en de uitslagen en standen zijn hier ook direct te zien.

Ook zullen de standen te zien zijn op de schermen in het clubhuis. Op de QR code klikken kan ook!

Let op! Er zijn dus ook andere spelactiviteiten, deze staan vermeld op het schema dat je zaterdag krijgt uitgereikt.

Hulp bij de bar
We hebben nog extra mensen nodig achter de bar. Het toernooi draait op vrijwilligers, we willen ieder Alliance team vragen om een persoon een uur te laten helpen. Een lijst ligt bij de wedstrijdtafel.

Naborrel!
Direct na de prijsuitreiking start een gezellige borrel en de bar is nog open voor snacks. Op het Fun-veld blijven de attracties beschikbaar voor de kids en we zullen extra waterpret uitrollen. Wil je nog iets eten met je hele team? Neem contact op met [email protected].

Blijven jullie ook nog even hangen op de BeachBam! borrel?

Inleveren keeperstassen
Op de toernooidag kunnen er géén keeperstassen van deelnemende teams worden ingeleverd. Het inlevermoment op zondag is bedoeld voor andere teams. Op vrijdag 1 juli van 16.00-18.00 uur kunnende tassen worden ingeleverd, een mail met instructies is naar het team gestuurd.

Overig leesvoer!
Hieronder hebben we nog meer informatie over het toernooi, we verzoeken jullie dit vooraf al een keer door te nemen zodat de geldende regels, puntentelling, etc. bij je team bekend zijn.

Mochten er in de tussentijd nog vragen zijn, dan kun je ons bereiken via [email protected] of 0618 217 001.

Met sportieve groet,

Namens de toernooicommissie

Bart Smulders

Overig leesvoer

Thema en aankleding
Naast het hockeyplezier is het één groot (verkleed)feest. Het thema is beach, je mag het zo gek maken als je zelf wilt. Ook mag je met je team je eigen plekje creëren met decoratiematerialen, kussens, tent, noem maar op. Alles mag, zolang plezier en respect voor elkaar bovenaan staan. En we ruimen natuurlijk alles op na afloop. Oh ja, we houden wel genoeg ruimte voor de nooddiensten!

Catering
Wij zorgen voor een gezellig pakket aan eten en versnaperingen. Een lunch voor je team, een kan limonade, een zakje chips voor de teamleden en een verfrissende gezonde versnapering in de middag. Met de lunch houden we rekening met twee begeleiders en voor hen hebben we ook twee koffiemunten.

In het clubhuis kunnen overige consumpties alleen met de pinpas worden betaald.

Hockeywedstrijden
De wedstrijden worden gespeeld met teams van 6 tegen 6 of 8 tegen 8 en duren 20 minuten. De wisseltijd tussen de wedstrijden is steeds 10 minuten. Zorg er voor minstens 5 minuten voor aanvang van de wedstrijden bij het veld te verzamelen met de teams. Later beginnen betekent korter spelen, want we spelen op tijd.

Gelijke kleuren
Er kan in de mooiste outfits worden gehockeyd tijdens dit toernooi. Zorg voor herkenbaarheid en een veilige outfit. Als je tegenstander nagenoeg dezelfde kleur heeft, dan kun je hesjes halen bij de wedstrijdtafel. Het tweede genoemde team draagt dan de hesjes.

De spellen
Er zijn 10 spelrondes tijdens het BeachBam toernooi. Hiervan zijn er vier ingevuld met wedstrijden en drie ingevuld met spelelementen.

Shoot-out (E-teams)
Wat is precies de bedoeling? Elke speler heeft een bal. Op het fluitsignaal gaat een speler met de bal één doelpoging doen. Daarna komt de volgende hockeyer aan de beurt. De coach bepaalt de volgorde. Elke ploeg mag 10 "penalty-shots” nemen. Natuurlijk staat er in het doel een van jullie als keeper/keepster.

Wellicht kunnen jullie het team alvast van te voren informeren over dit spel. De overige teams bevinden zich allemaal, vanwege de veiligheid buiten het doelgebied.

Spelbegeleiders
Elk team zorgt zelf voor een scheidsrechter/spelleider (met bal, fluit en pen!) die de wedstrijden van het eigen team fluit. Alle supporters staan tijdens de wedstrijden buiten het veld!

Wedstrijdbriefjes
Elk team krijgt 4 wedstrijdbriefjes die na de wedstrijd moeten worden ingeleverd bij de wedstrijdtafel; per wedstrijd worden dus 2 briefjes ingeleverd!

Om misverstanden te voorkomen stemmen de spelleiders na elke wedstrijd de uitslag eerst samen af voordat ze de briefjes inleveren. De puntentelling wordt bijgehouden op de computer bij de wedstrijdtafel.

Spelregels
De spelleiders fluiten volgens de KNHB-regels voor de Jongste Jeugd. Begin- en eindsignaal wordt door de wedstrijdleiding centraal gegeven. Het eerstgenoemde team heeft de afslag en mag -bij gelijke kleuren- in het eigen tenue spelen.

De spelbegeleiders helpen de spelers: leg eventuele overtredingen tijdens het spel duidelijk uit en wijs de plek aan waar de bal moet worden genomen. Wat er ook gebeurt, de spelbegeleider beslist!

Wanneer één van beide F-teams geen keeper heeft, spelen beide teams die wedstrijd zonder keeper.

EHBO
We hopen natuurlijk niet dat het nodig is, maar mocht er iets pijnlijks gebeuren dan kun je terecht bij de EHBO.

Lunch-uitgifte
Vanaf 11.00 uur kan de lunch worden afgehaald in het clubhuis. Teamkratten en lunchspullen die overblijven ontvangen we daar ook weer graag terug.

Prijzen
Elke poule kent een winnaar en ook een prijs. Je bent de winnaar van je poule als je de meeste punten hebt. Bij een gelijk aantal punten kijken we eerst naar het aantal gewonnen wedstrijden en daarna is het doelsaldo doorslaggevend. Als we er dan nóg niet uit komen kijken we naar het aantal gescoorde doelpunten.

Uiteraard hebben we ook dit jaar weer een prijs voor het team dat het leukst verkleed is!

Aansprakelijkheid
Alliance is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van geld en/of goederen. Ook ben je er als teambegeleider verantwoordelijk voor dat kinderen niet spelen op plaatsen waar dat niet gewenst is (de videotorens, tussen de containers, op toiletten, tussen auto’s e.d.).

Verder....
Gaan we er van uit dat iedereen zich gedraagt zoals thuis: houdt onze velden en clubhuis schoon, overal staan vuilnisbakken!

Adviseer jullie kinderen om geen waardevolle spullen mee te nemen. Verder verzoeken wij alle kinderen om naast hun club- of verkleedtenue nog een extra shirt in afwijkende kleur mee te nemen. Een grote tas of vuilniszak om de zaken bij elkaar te houden is aan te bevelen. Het is handig de sticks te voorzien van naam en vereniging.

Onze club is een rookvrije club en dat geldt voor het hele sportterrein.


Veel plezier!

 

Agenda

Nog geen agenda punten.
Gehele agenda