Scheidsrechteropleidingen

Binnen Alliance kennen wij diverse opleidingen voor scheidsrechters:
  • Nieuwe clubscheidsrechters (jeugd & ouders)
  • Fluiten bij zaalhockey
  • Opfriscursussen voor scheidsrechters
  • Clubscheidsrechter Plus (CS+)
  • Workshops

Nieuwe clubscheidsrechters
De opleiding voor jeugdleden en ouders bestaat uit:
  • e-Learning opleiding (geheel in eigen tijd te volgen)
  • digitaal examen, maximaal 1 uur

Jeugdspelers (B-leeftijd en ouder) worden automatisch uitgenodigd per team om mee te doen aan de opleiding voor clubscheidsrechter. Deze opleiding is voor alle nieuwe B-spelers verplicht!

Ook ouders kunnen zich aanmelden voor de opleiding tot clubscheidsrechter door zich aan te melden bij [email protected]. Daarnaast moeten ouders zich inschrijven als clubscheidsrechter via deze link. Dit is nodig om ouders in het systeem te kunnen aan merken aal scheidsrechter, ook richting de KNHB.

De arbitragecommissie faciliteert het volgen van de digitale scheidsrechtercursus. De cursus wordt gedaan via de elektronische leeromgeving (ELO) van de KNHB. Van de KNHB krijg je een mail waarin een inlogcode voor de cursus vermeldt staat. Vervolgens kan je de gehele cursus in je eigen tijd en omgeving doorlopen. Tot 1 jaar na de aanmelding kun je oefenen met de ELO. Deze cursus kost Alliance veel geld, dus opgeven betekent ook examen doen. Het theorie examen is zodanig gemaakt door de KNHB dat mensen met dyslexie dit ook goed kunnen maken.

Speciale vragen? Mail [email protected]
Wanneer? Kijk in de clubagenda of in de Agenda op de App op je mobiel

Fluiten bij zaalhockey
De spelregels in de zaal zijn vaak net even anders dan op het veld. Daartoe geeft de arbitragecommissie jaarlijks (voor de start van de zaalcompetitie) extra uitleg in de vorm van een speciale Zaalbijeenkomst.

Wanneer? Kijk in de clubagenda of in de Agenda op de App op je mobiel

Opfrisavonden
Gedurende het jaar worden er diverse Opfrisavonden georganiseerd waarin je nog eens de fijne kneepjes van het fluitvak worden bijgebracht.
Wil je meedoen? Kijk in de clubagenda of in de Agenda op de App op je mobiel voor de datum en stuur een mailtje naar [email protected]

Clubscheidsrechter Plus (CS+)
De CS+-opleiding is toegankelijk voor alle Clubscheidsrechters (jong & oud) die de ambitie hebben om een stap hoger te fluiten dan hun huidige niveau. Door middel van intensieve begeleiding word je als CS+-er voorbereid op het fluiten van de zwaardere wedstrijden. Heb je belangstelling voor deze in-house-opleiding? Meld je dan aan bij [email protected]
Het is van belang dat je het juiste instapniveau hebt om de verwachting van "binnen 1 jaar de opleiding te hebben doorlopen”. Het idee is dan ook dat één van de leercoaches een gesprek met je heeft en ook een wedstrijd komt kijken.

Workshops
Op speciale onderwerpen als positionering, het moderne fluiten en weerbaarheid, organiseert de arbitragecommissie jaarlijks speciale workshops.
Wanneer? Kijk in de clubagenda of in de Agenda op de App op je mobiel en geef je op via [email protected]