Kampioenen MHC Alliance

Natuurlijk vinden we al onze spelers kampioenen! En ook doen we mee aan competities waarbij er uiteindelijk één team de beste is. Een leuke wedstrijd spelen is belangrijk. Dat je wilt winnen, maakt een wedstrijd spannend. En extra leuk.

Dat hockey leuk moet zijn, staat dus voorop. Uit onderzoek blijkt dat kinderen ten eerste sporten voor het plezier dat ze eraan beleven. Daarna om te doen waar ze goed in zijn en beter te worden in wat ze leuk vinden. Dat lijkt al wat meer op winnen maar echt winnen vinden we belangrijk naarmate we ouder worden. Maar ook dan is voor sommige leden hockey een sport die je vooral voor je plezier en met vrienden beoefent. Andere spelers willen meer en willen alles bereiken wat er te behalen is. Alliance streeft ernaar dat alle spelers hun plek vinden om te ontwikkelen, plezier te hebben en door te groeien in hun persoonlijke ambitie. Daar hoort verliezen bij en daar hoort winnen bij. Het is wetenschappelijk bewezen dat winnen positief werkt op je mentale functioneren en je gemoedstoestand. Dus we doen ook ons best om te winnen.

Op deze pagina geven we een overzicht van de teams die aan het eind van het seizoen kampioen van hun poule zijn geworden. Als mooie herinnering en ter inspiratie.

Seizoen 2021-2022

JC2 - 1e klasse
Het eerste gedeelte van het veldseizoen moesten de jongens hard knokken en verloren ze iedere keer net. In de zaal hebben ze mooie wedstrijden gespeeld en werd duidelijk dat de jongens wel iets in hun mars hebben. En dat kwam er in het tweede gedeelte van het veldseizoen dan ook uit. De jongens wisten elkaar goed te vinden op het veld wat een mooi resultaat opleverde. Onder leiding van Olivier werden ze, op één wedstrijd na, ongeslagen kampioen.
Spelers: Sverre, Jente, Twan, Daem, Aleksandr, Hugo, Thijn, Amrik, Daan, Julius, Guus, Vince, Benjamin, Hugo. Coach: Olivier

JD2- 1e klasse
Gaandeweg het seizoen ging dit team steeds beter spelen. Was het eerst nog schroom om met bravoure te spelen? Kwamen in Heemstede de groeispurts later dan elders? Successen in de zaal deed ze groeien. De ego’s groeiden ook meer van ‘ik’ naar ‘de ander’. En de spelers vonden elkaar steeds beter in de opbouw en er werd sterk verdedigd. Het team durfde steeds hoger te spelen. En er werd dus meer gewonnen. Knap gedaan!
Spelers Hugo, Robbie, Okke, Christiaan, Taeke, Tijmen, Toon, Tobias, Benjamin, Berend, Jelle, Olle. Coach: Teije

MA4- 3e klasse
De toppers van MA4 hebben een super seizoen achter de rug. Ervan uitgaande dat ze 2e zouden worden in de poule hebben ze een hele relaxte laatste wedstrijd gespeeld en deze met overtuiging met 7-1 gewonnen. Groot was dan ook de vreugde toen later op de dag de koploper gelijkspeelde en zo werd het supergezellige team toch nog kampioen. Een mooi einde van het seizoen (en helaas voor velen het einde van een lange hockey carrière bij Alliance). Dank aan coaches Patrick en Anton voor dit seizoen!
Spelers: <VOLGT NOG> Coach:

MB6- 5e klasse

In een zinderende wedstrijd van nummer 1 (Terriërs MB4) tegen nummer 2 (dit team) hebben de meiden overtuigd gewonnen met 4-1 en daardoor kampioen!!! Super goed gedaan van deze dames en coaches Edward en Marco met manager Patricia.
Spelers: Fem, Lotte, Amy, Frédérique, Lizanne, Mirte, Jasmijn, Frederieke, Marit, Hera, Magalie, Benthe, Pilar, Cato. Coach: Edward, Marco

MB8- 5e klasse
Met 8 punten verschil (!) was al ver voor de laatste wedstrijd duidelijk dat dit team kampioen zou worden. Het was gezellig, er werd lekker gehockeyd en dus resultaten behaald! Wat een mooi jaar.
Spelers: Evi, Luna, Rosalie, Noor, Elsie, Sofia, Allison, Lissa, Eva, Robin, Sacha, Pita, Arwen. Coach: Jonas

MC2- 1e klasse
Was een leuk seizoen waarin de meiden het altijd spannend maakten en vaak genoeg wonnen. Welverdiende kampioen met clubcoach Puck en super assistent-coach Willem.
Spelers: Belle, Ize, Micky, Sarah, Feline, Hélène, Vivienne, Noortje, Sophie, Klaske, Mijntje, Floortje, Mazarine, Odilia, Brechtje. Coach: Puck, Willem.

MC9- 4e klasse
Het was een topseizoen waarin het team naar elkaar toe is gegroeid, we veel voor elkaar overhadden, speelsters zich goed ontwikkeld hebben en iedereen positief was. Een groot compliment aan de MC09! Niks hield ze tegen.
Spelers: Sophie, Isa, Anne-Myrthe, Emma, Sara, Charlie, Ailsa, Liselotte, Pien, Ivy, Lola Kay, Florin, Elin, Vesper, Floor. Coach: Stephan, Jan

MC11- 6e klasse
De meiden van C11 hebben een mooi seizoen gehad. Nadat ze aan elkaar gewend waren en ingespeeld raakten zijn ze gaan vlammen. In de zaal net niet kampioen geworden maar buiten zijn ze er vol voor gegaan! Mooie wedstrijden waarin ze samen met veel plezier hard hebben gewerkt voor de winst!
Spelers: Julia, Carice, Madeleine, Emma, Mara, Sophie, Emeline, Lizze, Jitte, Komal, Pleun, Minou, Liza. Coach : Rogier, Wouter

MD3- 2e klasse
De meiden van D3 zijn met alleen maar overwinningen op rij kampioen! Met een doelsaldo van +41 en maximale punten aantal van 30. Ongeslagen kampioen dus! Wat een mooie prestatie van dit eerstejaars D-team. Bedankt voor al jullie inzet en support coaches Fred, Esther en teammanager Emma. Op naar een volgend seizoen met deze toppers.
Spelers: Julia, Sophia, Liselotte, Alette, Rosa, Isa, Janne, Sofie, Julie, Daniëlle, Emily, Isis, Carlijn, Veerle. Coach: Esther, Fred

MD6- 3e klasse
Na een bloedstollende wedstrijd heeft Alliance MD6 de koploper VVV op hun eigen terrein met 1-2 verslagen! Jullie ouders zijn super trots op jullie!
Spelers: Cato, Felin, Lotte, Liselotte, Evi, Julie, Ninette, Puck, Elin, Florine, Anne – Lotte, Carmen, Leonoor, Frédérique. Coach: Felix, Sven