Evenementen

Alliance lustrum ook gevierd met 50 jaar Oldtimers!

Nieuws afbeelding 6-10-2022
Op dinsdag 27 september vierde Alliance haar 95e verjaardag. De Alliance Oldtimers hadden zich voor het 50e (!) jaar op de club verzameld, traditioneel de laatste jaren voor een gezellige lunch op de club. Sinds 1971 zijn de dames bijeen om sportieve en warme herinneringen te maken en op te halen, bij te kletsen en te genieten van de sterke band die ze destijds en door de jaren heen hebben opgebouwd.

Het is dit jaar ook 80 jaar geleden (1942!) dat de damesafdeling van Alliance werd opgericht op instigatie van de heer D. Henfling (bestuur 1938-1949 en Erelid, overleden 1962). De Oldtimers zijn oude veterinnen die vroeger op dinsdagochtend competitie wedstrijden speelden, destijds onder de geuzennaam 'huisvrouwen hockey'.

Het gezelschap inclusief Alliance ereleden Anneke van Doorn en Maryke Olthoff kreeg van het huidige bestuur een roos en glas bubbels aangeboden. Namens het bestuur was Janine Bauer aanwezig.

Het was een mooie middag. De laatste jaren altijd zonnig, dit jaar regende het helaas. Dit versterkt het wat dubbele gevoel dat het een feestdag was maar ook dat er stemmen opgingen dat deze mijlpaal van 50 jaar wellicht de laatste keer was om in deze vorm bijeen te komen. Het is mooi te zien welke belangrijke rol Alliance speelt in deze vriendschappen en daar zijn we als vereniging trots op. We zullen graag weer gastvrouw zijn als de Oldtimers ook volgend jaar weer bijeen willen komen.

De herinneringen worden levend gehouden door mooie collages van hockeyfoto's, barbecues, toernooien en eerdere jubilea:

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.