Update van het bestuur nav Corona maatregelen 14/10

16-10-2020

Tevens verspreid per e-mail 13/10.

Beste leden en ouder(s), verzorger(s) van leden,

De persconferentie van afgelopen dinsdag heeft weer voor veel beroering gezorgd. Voor Alliance betekent het ook een aantal veranderingen na de herfstvakantie. We informeren jullie daar graag puntsgewijs over in deze mail.

1. Trainingen jeugd tot 18 jaar

Na de vakantie worden de trainingen gewoon hervat conform het normale schema, zie de app. Dit geldt voor alle jeugd tot 18 jaar. Met de jeugdleden in de A-categorie die al 18 jaar zijn of binnenkort worden, worden individuele afspraken gemaakt via de categorieleiding en coaches.

Voor de trainingen van de jongste jeugd op woensdag en vrijdag doen we een beroep op jullie als ouders/verzorgers om dit veilig in goede banen te leiden. De categorieleiding zal de begeleiders van de teams benaderen om dit te organiseren.

2. Trainingen en competitie senioren

Zowel de trainingen als de competitie worden tot nader order geheel stil gelegd. Binnen de opgelegde beperkingen onderzoeken we de mogelijkheden om toch met elkaar te kunnen blijven sporten.

3. Competitie jeugd

De officiële KNHB-competitie gaat na de herfstvakantie NIET van start. Wel gaan we op zaterdag en zondag een interne competitie opzetten, vanaf zaterdag 24 oktober. Houd de app in de gaten, want daarin kun je volgende week zien wanneer de wedstrijden gepland staan.

Voor de F- en de E6-tallen geldt dat hun wedstrijden waarschijnlijk op zondag zullen gaan plaatsvinden. Dit om de spreiding van wedstrijden te vergroten waarmee de drukte op de club afneemt. Voor de Dierentuin geldt dat zij blijven spelen op zondag.

Voor al deze wedstrijden geldt dat alleen coaches, manager(s)/begeleider(s) en scheidsrechters bij de wedstrijd aanwezig kunnen zijn.

4. Zaalhockey

Afgelopen week hebben we jullie al geïnformeerd over het afgelasten van de zaalhockeycompetitie. We zijn bezig met het invullen van de periode waarin we normaal in de zaal spelen. Daar horen jullie binnenkort, zodra het plan gereed is, meer over.

De richtlijnen blijven verder van kracht. We vragen ouders niet op de club te komen, kom alleen als je een taak hebt. Dan houden we alle ruimte over voor onze spelende jeugdleden.

We hopen dat we snel weer meer mogelijkheden hebben, maar voorlopig is dit wat we kunnen doen en we zijn blij dat de verenigingen de ruimte krijgen om jeugdleden te laten sporten.

Met sportieve groet,

Het Bestuur