Hockey & Trainingen

Welkom Jarrit!

Nieuws afbeelding 22-5-2020

Alliance is een hockeyclub met familiewaarden waar iedereen zich onderling verbonden voelt, waar we elkaar inspireren om jezelf te kunnen ontwikkelen en om te kunnen groeien als sporter en als mens. Dat is de club die wij willen zijn.

Het opleiden en ontwikkelen van spelers vraagt om een technisch kader dat zich ook continue ontwikkelt. Voor een gezonde doorontwikkeling van onze vereniging is het daarbij van groot belang dat we een substantieel deel van het technisch kader voortkomt uit onze eigen jeugdopleiding.

Met heel veel genoegen stellen wij graag Jarrit Hueting aan jullie voor. Hij zal vanaf komend seizoen leiding gaan geven aan de ontwikkeling die we hiertoe willen maken in de rol van Technisch Directeur (TD).

"In 2005 heb ik de keuze kunnen maken om van één van mijn hobby's mijn werk te maken. Sindsdien werk ik als trainer, coach, opleider (KNHB leercoach) en Technisch manager in ‘de hockeywereld’. Bij een van mijn vorige clubs (AHC IJburg) heb ik het technisch opleidingsplan vanaf het begin van de club tot nu – 11 jaar later – mogen opstellen, implementeren en uitvoeren. Vanaf 1 augustus ga ik op deze mooie club de uitdaging aan, om het niveau van alle spelers, trainers en coaches naar een nog hoger niveau te krijgen. Uiteraard vanuit het principe van ‘presteren door plezier’.

De afgelopen jaren heeft de staf van Alliance al diverse stappen gezet. Ik kijk ernaar uit om met het team voort te bouwen op de basis die er ligt, de plannen waar nodig aan te scherpen en vooral om deze plannen succesvol ten uitvoer te brengen.

Goed spelen begint bij goed trainen en om goed te trainen heb je goed opgeleide en goed begeleide trainers nodig. Hier zal ook veel nadruk op liggen in de komende periode. We zullen opleidingen van de KNHB aanbieden, maar we gaan ook interne opleidingen aanbieden, om onze trainers en coaches nóg beter te maken! Tevens zullen we proberen om het hockeyaanbod zo goed mogelijk te laten passen bij jullie vraag als spelers, vanuit sociaal, fysiek, technisch en tactisch oogpunt.

Ik heb er zin in, tot ziens op of langs de velden!”