Zaalhockey

MD9 Zaalkampioen!

Nieuws afbeelding 11-2-2019

Zondag 10 februari is een zeer bijzondere en geslaagde dag geworden.
Een ware finaledag! De echt allerlaatste wedstijd van het zaalseizoen werd gespeeld tegen de andere titelkandidaat, het zeer sterke MD3 van Castricum. De eerste wedstrijd tegen Castricum hadden de meiden verloren dus de beide coaches Jelle en Teije waren gewaarschuwd.

Beide teams begonnen met een gelijk aantal wedstrijdpunten aan de wedstrijd maar het doelsaldo was licht in het voordeel van Alliance. Dus, een gelijkspel zou voldoende zijn om het kampioenschap binnen te halen!

Het zou dus spannend worden en spannend werd het. Nadat de sporthal vol was gelopen met een flink aantal toeschouwers begonnen beide teams fel aan de wedstrijd. Voor elke meter werd gestreden onder een hels kabaal van de toeschouwers.

Onze meiden speelden een prima eerste helft en kwamen met 1-0 voor door een beheerste push van Frederique. Rust. Pfff, even uitblazen en bijkomen. Als door een wesp gestoken, vloog Castricum na rust uit de startblokken en de ene na de andere aanvalsgolf werd vakkundig door onze meiden afgeslagen. In de laatste minuten moesten de meiden toch een doelpuntje incasseren maar het kampioenschap kwam niet meer in gevaar. Dik verdiend! En proficiat! Een mooie kroon op het werk van Ydo, Jelle en Teije en de (zaal)trainers van MD9.

-de Alliance MD9 fanside-