Hockey & Trainingen

Alliance 2 - 3 HBS

Nieuws afbeelding 14-9-2018

We zijn begonnen! En even leek het erop alsof we meteen ons eerste punt in de Overgangsklasse zouden binnen slepen. Dat bleek helaas te mooi om waar te zijn.

Afgelopen zondag begonnen we de competitie dus tegen HBS. Niet alleen een ploeg die al wat langer meedraait in de Overgangsklasse, maar ook een team waarin wat oud Alliancers te spotten zijn. Twee redenen waarom we zondag super scherp in de startblokken stonden.

Tenminste dat dachten we... Want binnen 15 seconden moesten we een tegen goal incasseren en stonden we letterlijk en figuurlijk 0-1 achter. Maar het voordeel van in de eerste minuut 0-1 achter komen, is dat er nog 69 minuten zijn om het goed te maken. Dus gingen we aan de slag.

Gelukkig wierp de goede voorbereiding met veel oefenwedstrijden, 5 trainingsweken, veel conditie training, ontspanning, fun en de jaarlijkse fotoshoot afgelopen zondag (dank je wel Monique Vinke voor de mooie foto’s!), op de eerste minuut na, haar vruchten af en speelden we een redelijk goede eerste helft. Kansen over en weer en in de 16e minuut wist Danike een van deze kansen te benutten. Met een backhandslag passeerde ze de keeper van HBS. Haar eerste officiële goal in Alli shirt en wij waren in een klap weer helemaal terug in de wedstrijd.

Niet veel later wist ook Iris de bal over de doellijn te krijgen en toverde de 2-1 voorsprong op het scorebord. Het duurde echter niet lang voordat HBS met een antwoord kwam en dus gingen we met 2-2 de rust in.

Ontbijtkoek en bespreking in de kleedkamer, waar we tot de conclusie kwamen dat we best lekker stonden te hockeyen maar dat er nog wel een stapje bij kon. En dus werd best lekker hockeyen in de tweede helft best heel lekker hockeyen. Er werd mooi opgebouwd, lekker gecombineerd, Bo ging op de elektrische fiets van Saar in versnelling 7 het hele veld over om nog even een bal af te pakken, Kiek maakte weer een mooie solo, Ree gebruikte haar uitschuifarmen, heel veel
plezier, er werd mega hard gewerkt en we kregen, vijf minuten voor tijd, een goal tegen...

Zoals al eerder gezegd wisten we dus, op een haar na, niet ons eerste punt in de overgangsklasse te innen en gingen we als verliezende ploeg het veld af. Maar ook hier geldt weer: het voordeel aan de eerste competitiewedstrijd verliezen is dat er nog 21 wedstrijden zijn om het goed te maken. Dus dat gaan we doen!

En daar beginnen we volgende week mee, uit op Alphen. Klein tipje van de sluier voor de trouwe fans: kom kijken!! Alphen is namelijk maar 40 minuten rijden, wat helemaal niks voorstelt in vergelijking met tegenstanders als Helmond en Zwolle waar we later in het seizoen op bezoek gaan.

Wij gaan weer lekker een weekje trainen en zien jullie hopelijk zondag allemaal langs de lijn bij Alphen!

Tot dan xxxxxx