Zaalhockey

Zaal JC1 - Samenvatting 5e (en laatste?) weekend

Nieuws afbeelding 18-1-2018 Pinoké en Bloemendaal zijn zeker van het Districtskampioenschap (DK), Rood-Wit is inmiddels kansloos, en Amsterdam, Hurley en Alliance gaan op de laatste  dag strijden om de 3e en 4e positie. Als we winnen volgt het DK, en na het DK lonkt het NK, het EK en tot slot het WK... of draven we door?
---
Anyway, voldoende reden om dit weekend goed voorbereid in te gaan. Dat doen we op vrijdagavond met een oefenwedstrijd tegen JC1 van Noordwijk, dat er speciaal voor naar Spaarndam komt, dank daarvoor. Geen blessures, geen zieken, geen wintersporters... de keeper is heel. Dit gaat 'm worden!
---
Zaterdagmorgen speelt Amsterdam gelijk tegen Hurley voordat wij aan bod komen. Het gereken begint, maar in feite moeten we maar twee dingen doen. Zo min mogelijk doelpunten tegen krijgen tegen Pinoké en van Amsterdam winnen. Echter, aangezien wij het enige team zijn dat punten heeft gepakt tegen Pinoké zijn ze gebrand om dat recht te zetten. En dat doen ze op overtuigende wijze, we gaan er met 12-2 af. Enige troost is dat ook Bloemendaal klop krijgt van Pinoké (11-3), waardoor de nederlaag opeens minder pijn doet.
---
Echter, door dit grote aantal tegendoelpunten en de daaropvolgende 8-4 overwinning van Hurley op Rood-Wit moeten wij met 11 doelpunten verschil winnen van Amsterdam om de 4e plaats te bemachtigen. Dat lijkt schier onmogelijk, en we besluiten gewoon voor de winst te gaan. Goed spelen, alles geven en geen gekke dingen doen. Ook dat lukt helaas niet... We staan tot 10 minuten voor tijd met 4-2 voor maar krijgen in die laatste minuten er toch nog 3 tegen, met een 5e positie als eindresultaat.
---
Samengevat... geen districtskampioenschap voor Alliance JC1. Het zat er in, maar we verloren gewoon teveel wedstrijden in de laatste 5 minuten, en dan verdien je het niet. Maar ach, dat zaalhockey is ook niet alles, het wordt tijd voor de 2e seizoenshelft veldhockey... we hebben er zin in!