IJsseloever – Alliance

Nieuws afbeelding 24-11-2011

Mist, mist en nog eens mist tijdens de wedstrijd.

Na een gelijkspel tegen Gooische en een goede trainingsweek achter de rug was het tijd voor IJsseloever. We begonnen voor de tweede keer met het nieuwe systeem dat vorige week in ons voordeel werkte.

Alliance begon weer sterk en de eerste tien minuten had IJsseloever nog geen kansen, alleen veel dreiging en balbezit. De wedstrijd sloeg ineens om toen IJsseloever meer duels begon te winnen in het veld. Alliance kwam hierdoor onder druk te staan en het ging bergafwaarts.

IJsseloevers eerste doelpunt
Na hun eerste doelpunt nam IJseloever controle over de wedstrijd. Niet veel later viel het tweede goal van IJseloever via een strafcorner (2-0).  Na nog enkele kleine kansen van Alliance was het rust. Binnen de eerste tien minuten scoorde IJsseloever 3-0 en 4-0. Jochem kreeg kort hierna een gemakkelijke gele kaart en met tien man en 4-0 achter begon Alliance beter te spelen. Niet veel later kreeg Alliance de eerste kansen, waardoor IJsseloever onder druk kwam te staan. Na een aantal strafcorners en kansen kreeg IJsseloever het heel zwaar.

Gemener spel
Niet alleen onze enkels begonnen blauw te worden, ook onze energie begon op te raken. Dit leidde tot wat kansen voor IJsseloever, maar keeper Koen leidde Alliance door deze fase. Niet veel later waren er enkele wissels en kreeg Alliance, na een goede pass van Thijmen, weer een strafcorner. Alliance speelde een variant en Bouke mocht het doelpunt weer op zijn naam schrijven: 4-1. Niet veel later stond het al weer 4-2 na een mooi schot van Floris.

Alliance begon weer hoop te krijgen en ging met man en macht aanvallen. Dit leidde tot enkele kleine kansen en één grote die maar net werd gemist. Gelukkig was het rendement hoog en werden er veel strafcorners gehaald, in totaal wel elf. Complimenten voor Alliance, want de afspraak is’’ ga uit van de sterke kanten van het team’’. Met dit geloof werd de 4-3 gemaakt door Bouke via een strafcorner.

4-3 het kon nog !!! Helaas voor Alliance stond het geluk weer niet aan onze zijde. Wel weer een wijze les geleerd.

Ik heb er geloof in mannen, vooral na deze wedstrijd!!!

Ps. Publiek, weer bedankt voor het komen kijken.

Irene Tuininga

25-11-2011 @ 13:15:02 |Het gaat lukken mannen! de drive is er nu dat beetje geluk afdwingen speel vol overtuiging laat je niet gek maken. Succes!