Dames 1 pakt punten - Alliance – Gooische 2-1

Nieuws afbeelding 15-11-2011

Er stond een topper op het programma! Alliance dames 1 moest aantreden tegen Gooische, de koploper. En om de druk nog wat extra op te voeren hadden we voor de zekerheid de sponsoren ook uitgenodigd. Een volgepakt huis, een bubbel na de wedstrijd, kortom een goede ambiance.

De wedstrijd leefde behoorlijk bij iedereen. Zo was Joelle op zaterdag bezig met het haken van een muts, om zo maar even niet aan de wedstrijd te denken,   en was Andre achterin de auto naar Groningen op zaterdag ook een beetje stil (en dat is uitzonderlijk voor iemand die de boxen op een goed house feest zou kunnen vervangen). En ik heb zelfs gehoord dat Aimee naar de intocht van Sinterklaas is gegaan (en zachtjes sinterklaas kapoentje meezong), om maar niet te denken aan de eventuele goal die zij zou gaan maken. Ik had zelfs mijn auto laten maken, om er zeker van te zijn dat we überhaupt op de Sportparklaan te Heemstede zouden arriveren.

Enfin, de wedstrijd. 2-1, goede eerste helft, een aardige tweede helft. En blijdschap. Want we hebben de aansluiting gevonden. Na 10 wedstrijden hebben we 24 punten verzameld. Dat is 2,4 punten per wedstrijd, een statistiek waar je niets   aan hebt… dat klopt! Maar het is wel waar. Net als dat we hebben gewonnen, dat is ook waar! Net als dat we weer 3 punten hebben verzameld, dat is ook waar! Net als dat ik mijn sokken eens moet wassen, dat is ook waar! En… net als dat mijn grote liefde eens is komen kijken… Dat is ook waar!

Ik wil nog wel even mijn excuses maken. Johan, sorry! Hij kwam met de vraag of ik nou eindelijk eens die mop kon vertellen. Maar dat ging niet. Omdat ik even aan het genieten was. Van drie punten tegen Gooische! Heerlijk. Maar we kunnen niet te lang genieten. Het seizoen is nog lang. Zo spelen we zondag bijvoorbeeld op De Kwakel! Tegen Qui Vive. En het kan daar koud zijn en stormen. Dus doe die dikke jas en kom ons gewoon even aanmoedigen.

We gaan ons goed voorbereiden, ik ga denk ik mijn schoen even zetten op zaterdagavond. En dan doe ik daar een lijstje in met wensen. En dan bovenaan dat lijstje, zullen drie punten tegen Qui Vive staan. Ach toe Sint, geef me drie punten. Dan krijgt Uw paard een wortel en zing ik wel een liedje bij de open haard!

Tot Zondag op De Kwakel!

Wieger Wiese