Alliance Heren 1- USHC Heren 1

Nieuws afbeelding 11-11-2011
USHC (Utrechtse Studenten Hockey Club), dat was de tegenstander van afgelopen zondag. De dag begon niet al te goed doordat een deel van het team te laat kwam. Met dank aan USHC werd de wedstrijd later begonnen. Tijdens de afgelopen trainingsweek ging het over de wil om te winnen. Dit werd ook duidelijk gemaakt tijdens de teambespreking.

Slechte start
Al vroeg in de wedstrijd kwamen we op achterstand van USHC via een strafcorner. USHC bleef maar kansen creeren en voordat we het doorhadden, stonden we al snel 3-0 achter. De eerste grote kans van Alliance was via Jochem, die helaas zijn 1-op-1 met de keeper niet kon omzetten in een doelpunt. USHC scoorde het vierde doelpunt in de eerste helft. Gelukkig kon Bouke net voor rust via een strafcorner het eerste doelpunt voor Alliance maken.

Gele kaart
We begonnen de tweede helft met een tactische wijziging.Maar al snel haalde Koen een gele kaart omdat hij zijn mond niet kon houden. In de vijf minuten waarin we met een man minder speelden, begon USHC weer druk te zetten en scoorde via een tip-in. Toen leek het of de wedstrijd voorbij was.

Maar onder leiding van Bas von Mayenfeldt begon Alliance toch kansen te creeren. Het was Bas zelf die de 5-2 mocht binnen tippen na een mooie aanval van Ederik en Kasper. Deze goal gaf Alliance weer energie en ook al was er een groot verschil in doelpunten, toch waren we nog lang niet klaar met de wedstrijd.

Twee punten verschil
Toen we weer met elf man mochten spelen, begonnen we kans na kans te creëren. Na een keiharde pass de cirkel in en wat geklungel van de keeper en verdediging, kreeg Koen hem voor de voeten en kon hij de 5-3 gemakkelijk binnen schuiven. Nog maar twee doelpunten verschil en de wil om een goede prestatie neer te zetten werd groter en groter.

Helaas vond USHC, door het vele aanvallen van Alliance, een gat in de verdediging en zette de 6-3 op het bord. Dit was de eerste keer dat het niet uitmaakte dat Alliance een tegengoal kreeg. Niemand trok zich iets aan van het doelpunt van USHC; we waren gebrand om een goede prestatie neer te zetten en al snel kregen we weer een strafcorner. Opnieuw scoorde Bouke via zijn sleep en het stond weer 6-4.

Kansen niet benut
Helaas voor Alliance gingen de volgende kansen er niet in, want we kregen nog een aantal strafcorners en veldkansen. Aan het einde van de wedstrijd wist USHC nog eens twee keer te scoren om de eindstand op 8-4 te zetten. We waren de wedstrijd weer slecht begonnen en helaas voor ons was deze uitslag terecht, behalve het grote doelpuntenverschil. USHC was beter, maar Alliance heeft in de tweede helft laten zien dat we voor niemand in de competitie hoeven onder te doen.