Alliance Heren 1 - Myra H1: 2-4

Nieuws afbeelding 14-10-2011
Afgelopen zondag speelden we tegen koploper Myra. Na het verlies van Shinty en een moeizame trainingsweek, was dit een zware klus.

Aan het begin van de wedstrijd was de concentratie hoog. Myra had duidelijk nog moeite met het veld en daardoor begon Alliance sterker aan de wedstrijd. Alliance creëerde dan ook enkele kansen.

Strafballen
Na een mislukte strafcorner hield Jochem de bal binnen de cirkel en haalden we een strafbal door een bal op goal te slaan waar de tegenstander ongelukkig tussen stond.
Helaas schoot Bouke die op de rechterpaal. Ook Myra kreeg een kans in de eerste helft in de vorm van een strafbal. Gelukkig hield onze keeper Koen de bal goed tegen.

Toen begon Alliance kansen te creëren. Door een goede actie op links door Ted kon Jochem het eerste doelpunt van de wedstrijd maken. Niet veel later mocht Koen scoren doordat Floris de bal mooi doortikte. We konden met 2-0 de rust in, omdat iedereen zich aan zijn taak hield en de verdediging sterk stond.

Tegendoelpunten
Na de rust begonnen we weer sterk aan de wedstrijd en al snel kreeg Alliance de eerste kans van de tweede helft. Na een goede actie van Jochem op rechts zag Koen zijn poging tot scoren op de linkerkruising landen. Myra begon druk te zetten en scoorde hierna al snel 2-1 uit een strafcorner.

Myra kwam hierdoor beter in de wedstrijd en al snel viel voor hen ook het tweede goal. Alliance probeerde zich nog te herstellen, maar kwam niet verder dan een paar kleine kansen. Myra scoorde toen hun derde doelpunt met een tip-in en het vierde doelpunt uit een strafcorner. Eindscore: 2-4.

Teleurgesteld maar ook trots
Hoewel iedereen teleurgesteld was, mogen we toch trots zijn op onze eerste helft en onze groei in niveau. ‘ Het geheel is meer dan de som der delen’.

P.s. dank aan alle supporters die ons kwamen steunen ondanks het slechte weer.

Irene Tuininga

15-10-2011 @ 23:19:26 |Prima spel 1ste helft.Lastige 2e helft. Veel kansen maar geen doelpunten helaas. Spel gaat iedere week beter nu nog de kansen benutten en jullie gaan punten pakken! Succes mannen het komt goed!