Amstelveen H1-Alliance Heren 1

Nieuws afbeelding 19-9-2011
De spanning van het afgelopen seizoen is nog niet vertrokken of het nieuwe seizoen biedt zich alweer aan. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van een aantal belangrijke spelers, maar gelukkig bieden nieuwe spelers zich aan die graag hun steentje bijdragen in de  race van het nieuwe seizoen.

Nieuwe coach: Maarten Sips
Peter Hortulanus die vorig jaar het seizoen afsloot, heeft plaats gemaakt voor Maarten Sips. Nieuwe ronde, nieuwe kans. Daar waar het grootste deel van hockey-Nederkand nog bezig was met vakantie vieren, stond het kersverse team van Heren 1 al op het veld.

Dinsdag 9 augustus was de eerste training en tot 11 september zijn er  ongeveer 20 speelmomenten geweest, variërend van tactische training tot een toernooi op Alecto, van oefenwedstrijden tot pittige conditietraining. Alles stond op het lijstje van Maarten om te zorgen dat we zo goed mogelijk van start gingen. Dat is gelukt! Hoewel de opening van het seizoen niet gepaard ging  met winst hebben we vorige week bij vlagen erg goed gespeeld!

Op tijd naar bed
Deze week stond Amstelveen op het programma.  Dinsdag en donderdag de gebruikelijke trainingen van Maarten gehad en vrijdag genoten van Albert Kees Maneschijn die sinds afgelopen vrijdag thematraining verzorgt! Zaterdag natuurlijk op tijd naar bed, zondag voor de wekker wakker, goed eten en even checken of  de gear compleet is.  Al met al een prima aanloop naar zondag. Amstelveen….

Het zal niemand ontgaan zijn dat  het weer de laatste tijd nogal wispelturig  is. Hoe de dag begint of vanuit je bed door de gordijnen lijkt te beginnen zegt helemaal niets. Het kan 5 min later uit het niets losbarsten. Zo ook zondag.  Met als vervolg, u raadt het al, file richting Amsterdam. Nice..

Net niet voldoende
Na de voorbespreking met Maarten waar alle tactische en technische  ins en outs uitvoerig doorgenomen werden, kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen.  Er werd sterk geopend en in de beginfase van de wedstrijd was Alliance duidelijk de dominantere ploeg.  Er werden kansen gecreëerd, corners gehaald maar iedere keer was het net niet voldoende en kwam de bal aan de verkeerde kant van de paal of in een Amstelveense stok terecht.

Amstelveen had meer geluk met afronden en het duurde dan ook niet lang voor het 1- 0 werd.  Amstelveen nam de wedstrijd in handen en scoorde meerdere keren. Of het tijdens de rust 3,4 of inmiddels zelfs 5-0 stond durf ik niet met alle zekerheid te zeggen. Uiteindelijk is de stand opgelopen tot 7-0.

Een boel pech
Echter, terugkijkend op de wedstrijd, is dit niet een reële uitslag. Wie met 7-0 wint moet echt heel veel beter zijn dan zijn tegenstander. Vandaag  was dat toch een beetje anders. Amstelveen heeft kansen goed benut, corners ingeschoten en wij hebben dat vandaag niet. Vier onbenutte corners en twee grote kansen. Met een beetje geluk scoor je zes keer en met een boel pech scoor je gewoon niet.  Al met al denk ik dat 5-3 een betere uitslag zou zijn geweest.

Volgende week: Super Sunday
Volgende week  is het Super Sunday! Dames 1 en Heren 1 spelen thuis en dat wordt gevierd met een TD. Om 14.45 nemen we het op tegen Hilversum. Weer een hele andere tegenstander dan Amstelveen. Het belooft een wedstrijd te worden waar we winst moeten kunnen behalen. Om 12.45 spelen de meiden van Dames 1 tegen Almere. Spannend! Wij gaan ze in ieder geval de eerste helft aanmoedigen en hopen daar van heel veel mensen hulp bij te krijgen.

Groeten van Heren 1