Bestuurstafel

VAN ONZE NIEUWE VOORZITTER

22-6-2008 Beste Alliancers,

Op de Algemene Ledenvergadering van afgelopen woensdag zijn drie nieuwe leden aangetreden van het bestuur, waaronder ikzelf als uw nieuwe voorzitter. Van drie bestuursleden werd het stokje overgenomen: Fred Blank (voorzitter), Hein van Heijningen (penningmeester) en Walter Janssen (Faciliteiten). De ALV benoemde de drie heren meteen als erelid, vanwege hun bijzondere verdiensten voor de vereniging. Fred, Hein en Walter nogmaals van harte gefeliciteerd met het erelidmaatschap en bijzonder veel dank voor jullie inzet in de afgelopen decennia (!).

Hans Roerink en Bernard Manshande zijn de twee bestuursleden die samen met mij het bestuur zijn komen versterken. In het bestuur bleef gelukkig ook ruime ervaring aanwezig in de personen van Loes Schoone, Paul Krimpenfort, Marga Gerichhausen en Marije Kronenberg. Ik hoop dat het voltallige bestuur kan rekenen op uw steun.

Hans is al vele jaren zeer actief op Alliance, net als zijn vrouw Evelien. Hij is pas nog verantwoordelijk geweest voor de introductie van Lisa. Ook Bernard is al decennia lang verbonden aan de club in meerdere hoedanigheden, laatstelijk binnen de arbitragecommissie. Ik weet wel zeker dat u deze twee heren veel beter kent dan mij.

Zelf ben ik een relatief nieuw gezicht binnen Alliance. Ik heb wel een lang hockeyverleden dat ooit begon in Tiel en mij daarna voerde langs teveel hockeyclubs: Doetinchem, Deventer, Nijmegen, Wageningen en HIC.  In mijn goede jaren speelde ik overgangsklasse veld en hoofdklasse zaal, en heb ik ook meerdere jaren in selectieteams doorgebracht. Inmiddels hockeyen mijn drie oudste (van 4) kinderen bij Alliance en ben ik ook twee jaar trainer-coach geweest van JD2. Recent had ik al besloten ook zelf weer te gaan hockeyen bij onze eigen Veteranen.

Het nieuwe bestuur neemt in dankbaarheid de geweldige faciliteiten en andere successen van het vorige bestuur als beginpunt voor haar eigen plannen om voort te bouwen aan de vereniging. We noemen het voorlopig maar ‘Alliance 2.0’: De hardware is up to date, maar het ‘besturingssysteem’ is toe aan een nieuwe versie. Dat wordt een van de prioriteiten van het nieuwe bestuur, naast een verdere professionalisering en toedeling van de financiële en secretariaatswerkzaamheden en een goede start van de nieuwe competitie.

In december 2008 zal er een extra ALV worden bijeengeroepen waarin de nieuwe plannen (Alliance 2.0) worden toegelicht. Vóór die tijd zullen vele Alliancers in de gelegenheid worden gesteld bij te dragen aan de plannenmakerij.

Zo, dan bent u weer een beetje bij. Ik wens u namens het nieuwe bestuur een heerlijk ontspannende zomer toe. Tot in augustus!

Erik Jan Verhulst,
voorzitter