Arbitrage

Week van de scheidsrechter 25 september t/m 3 oktober 2021

Nieuws afbeelding 24-9-2021
We zijn als sporters, publiek en sportclub dankbaar dat er altijd scheidsrechters zijn om onze wedstrijden te begeleiden. Zonder het derde team op het veld is er geen competitiewedstrijd mogelijk. Scheidsrechters zijn dus onmisbaar en doen hun best de wedstrijd zo goed mogelijk te laten verlopen. En vergeet niet; onze scheidsrechters zijn ook gewoon vrijwilligers!

De week van de scheidsrechter
In de Week van de Scheidsrechter zetten we onze scheidsrechters in het zonnetje en bedanken we ze voor hun inzet. In 2021 vindt de Week van de Scheidsrechter vindt plaats van 25 september tot en met 3 oktober. Dat is een KNHB breed initiatief waar Alliance graag uiting aan geeft. In deze week organiseert de KNHB diverse activiteiten voor scheidsrechters van verschillende niveaus. Hierover informeren we onze scheidsrechters rechtstreeks.

Alliance scheidsrechters
Op zaterdag 25 september krijgen alle scheidsrechters op Alliance een kleine attentie, koffie met iets lekkers van Robert, als dank voor de sportieve en vooral plezierige inzet. Scheidsrechters kunnen zich eerst melden bij de wedstrijdtafel waarna je het kan ophalen bij de bar. Op zondag 26 september kan dit rechtstreeks bij Robert.

Samen respect voor elkaar
Samen met onze scheidsrechters zorgen spelers, coaches en publiek voor Sport met Respect. Dit vraagt van iedereen dat we, op én rond het veld, op elk moment, steeds met respect met elkaar omgaan. Ook al verschil je van mening ergens over. Dat geldt vanzelfsprekend ook als je te gast bent op andere clubs.

Een voorbeeld van je respect tonen is het bedanken van de scheidsrechters na afloop van de wedstrijd. En ook doe je dat door een beslissing van de scheidsrechter te accepteren, ook al ben je, als speler, coach of publiek, een andere mening toegedaan. We doen het samen.

Daan Beekhuis
Voorzitter MHC Alliance