Commissies

Even voorstellen: Inge Flach-Westerkamp, Categorieleiding J8E en M8E

Nieuws afbeelding 11-3-2021
We willen graag dat de leden, ouders en andere betrokkenen bij onze vereniging bekend zijn met de commissies en functies die MHC Alliance heeft, wie daar hun bijdrage aan leveren en waarom dat belangrijk is. Deze keer maken we kennis met Inge Flach-Westerkamp.

Vrijwilliger sinds: 2017
Functie: Categorieleiding Jongens & Meisjes 8E
Aantal uren (gemiddeld) per week: 2

Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Inge Flach-Westerkamp. Samen met Daphne Zwanenburg-Mollee (categorieleiding Meisjes 8E) ben ik verantwoordelijk voor de Jongens 8E. We overleggen vaak met bestuur, trainers en 6E categorieleiding over het reilen en zeilen van de jongens en meisjes die hockeyen bij Alliance.

Hoe ben je in de rol van de Vrijwilligerscommissie terecht gekomen?
Met drie hockeyende kinderen op Alliance wilde ik graag iets terug doen voor de club. Ik ben gevraagd om categorieleiding van de Jongens Dierentuin te worden en zo in de jaren meegegroeid. Als categorieleiding ben je de schakel tussen de club en de ouders en kinderen. Je zorgt dat iedereen op tijd de juiste informatie heeft. Als er dingen niet goed lopen, overleg je samen met anderen om een oplossing te vinden. Het uiteindelijke doel is dat de kinderen een leuk hockeyjaar hebben en in een team zijn waar ze op hun plek zijn!

Hoe bevalt het?
Het is leuk om te zien hoeveel kinderen er elke dag op Alliance kunnen hockeyen. Een van de uitdagingen als categorieleiding is dat je denkt dat je alles goed geregeld hebt en het soms anders loopt dan je van tevoren bedacht had. Een andere uitdaging is de spontane actie, bijvoorbeeld een onverwachte wedstrijdmiddag voor de kinderen in de vakantie. In een paar dagen moet er dan, vaak tussen je werk en kinderen door, geschakeld worden en georganiseerd en gepland worden. Het is altijd weer leuk als we dat samen voor elkaar krijgen.

Hoe ervaar jij Alliance?
Toen ik begon als categorieleiding was ik aangenaam verrast door de professionaliteit en het aantal vrijwilligers op Alliance. Er wordt overal heel goed over nagedacht en door mensen achter de schermen heel veel werk verzet. Het is leuk en motiverend om daaraan mijn steentje te mogen bijdragen!

Als je contact wilt opnemen met Inge kan dat via [email protected].