Categorie B

MB3 pakt de DUBBEL !

Nieuws afbeelding 11-6-2019

De girls van MB3 en hun coach Colette Kock hadden een supergoed jaar. In februari werd glansrijk het zaal kampioenschap binnen gehaald. Dat was een mooie opmaat voor het tweede deel van het veldseizoen, dat niet heel erg sterk was begonnen. Maar door de zaalwedstrijden kregen de meiden toch steeds meer zelfvertrouwen en werd het een hecht en heel erg gezellig team en werd er iedere wedstrijd beter gespeeld.

Het team had nog geen wedstrijd bovenaan gestaan en toch bleef coach Colette in het kampioenschap geloven, zeker toen in de voorlaatste wedstrijd uit van de koploper Hisalis werd gewonnen, waardoor we nog maar 1 punt achter stonden. Op de laatste speeldag konden nummer 1 , 2 en 3 allemaal nog kampioen worden, wat een ontknoping zou dat worden. MB3 - de nummer 2 - won haar wedstrijd makkelijk met 5-0. Maar toen was het grote wachten op wat Hisalis uit tegen nummer 3 de Kikkers zou gaan doen. Het verlossende antwoord kwam na 2,5 uur. Zij bleken gelijk gespeeld te hebben en zo ging MB3 er op de laatste speeldag alsnog met het kampioenschap vandoor. De ontlading was groot, dat kan iedereen begrijpen. Meiden, echt super dat jullie er tot het laatste in bleven geloven en dat er zo hard voor gevochten is. Een echte teamprestatie samen met jullie geweldige coach.

Freek Kranendonk

12-6-2019 @ 19:04:11 |Toppers!