Categorie C

Het jaar van MC05

Nieuws afbeelding 5-6-2019 15 zeer gedreven dames begonnen in september 2018 aan een potje hockey. Nieuw team, andere samenstelling, verschillende eigenschappen, sterke karakters, bekende en niet zo bekende gezichten, topcoaches Eelco en Joost en een fanatieke manager. Eén doel: keihard werken, plezier hebben en alles geven. Altijd naar de training, altijd willen spelen, balen bij een wissel en steevast de vraag op de bank ‘wanneer mag ik er weer in?’. Voor en na de herfstvakantie is de tijd genomen om elkaar beter te leren kennen, elkaar te zien, over te spelen, het spelletje strategischer te benaderen, coaching serieus te nemen, nieuwe dingen uit te proberen en elkaar de ruimte te geven. Na een paar heerlijke zaalhockeyweken, als jonge honden weer het veld op. Hard werken loont. Naar de tweede klasse met praktisch uitsluitend selectieteams als tegenstander. En dat zónder vaste keeper. Een prestatie an sich. Inmiddels maar met 14 meiden en een lang geblesseerde was improvisatie en samenwerking belangrijker dan ooit. Met wedstrijden waar geen einde aan kwam, die voor je gevoel drie dagen duurden. Ajax-Spurs in het kwadraat. Sommige wonnen ze, andere verloren ze. Soms frustrerend, soms een lust voor het oog. De uitslag reflecteerde niet altijd de wedstrijd, maar ook samen je verlies nemen hoort bij sport en bij dit team. Ze lagen er wel 3 seconden wakker van en keken dan weer vooruit, toonden altijd veerkracht, net als de godenzonen uit Amsterdam. Zo doen deze dames dat. Terugkijkend hebben we een geweldig seizoen gehad. Met heel veel leuke wedstrijden, mooi spel en fraaie doelpunten. En wat natuurlijk het allerbelangrijkste is: ze hebben lekker gerend, bewogen, gelachen en plezier gemaakt met elkaar. Meiden bedankt voor jullie inzet, enthousiasme en spelvreugde. Het was genieten langs de zijlijn. Ouders heel veel dank voor het rijden, fluiten, bar draaien en vooral aanmoedigen. En kunnen jullie volgend jaar nóg iets meer geluid maken? 😊 Fijne vakantie allemaal. Stay fit!