Reanimeren kan je leren!

Nieuws afbeelding 28-1-2019 De afgelopen week hebben ruim 30 personen (veelal ouder/verzorgers van jeugdige Alliance leden) een officiële reanimatiecursus gevolgd in het Alliance clubhuis. Onder de deskundige leiding van Mark Schelvis van Edumediq, leerden de deelnemers reanimeren van een volwassene, een kind en een baby. Daarnaast leerden ze het toepassen van de ‘AED’ (= Automatische Externe Defibrillator) tijdens een reanimatie. Het waren twee leerzame avonden met veel praktische tips en tricks en veel oefenen op de ‘slachtoffers’. Na afloop kregen alle cursisten hun reanimatiecertificaat.