Categorie DEF + DT

Informatie teamindelingen jongste jeugd seizoen 1819

Nieuws afbeelding 21-6-2018

Teamindelingen, selecties, opleidingsplannen, talentherkenning; het zijn allemaal woorden die momenteel veel besproken worden binnen de hockey- en voetbal wereld,maar ook bij andere sporten en in het onderwijs. Wat is de beste keuze voor plezier, een fijne vereniging, opleiding en de weg naar de top?

Alliance gaat door op de weg die het heeft ingeslagen.

Wat doen wij?

Wij delen de teams in op basis van gelijkgestemdheid, mét enig niveauverschil.
Wij delen in met de intentie om komend seizoen een zo fijn mogelijk jaar voor iedereen te laten zijn.
We delen in met het oog op de toekomst om iedereen gelijke kansen in ontwikkeling te geven.
Wij proberen iedere speler in een team te plaatsen waar hij/zij fijn kan spelen en uitgedaagd wordt.
We delen in op teams omdat hockey een teamsport is. Tijdens de trainingen zullen kinderen regelmatig ook met andere kinderen uit andere teams trainen.

Hoe doen wij dit?

We verzamelen informatie van de trainers, de hoofdtrainers en de TC’s. Alsmede van de categorieleiders en de coaches. Dit doen we door kinderen het hele jaar te volgen, door gesprekken en de TIPS.
We delen de kinderen in op niveaugroepen en delen de teams in waarbij er juist wél enig niveauverschil is en juist níét een te groot verschil.
Bij de meiden en jongens 8E delen we teams in op kleur. Zo zullen er bij de jongens 3 teams 8E1 komen; 8E1 ZWART, 8E1 WIT en 8E1 GROEN. Bij de meiden, omdat er meer teams zijn, zal het verder gaan met 8E2 ZWART, WIT, GROEN etc. Hiermee benadrukken we dat er geen beste team is.

Wat is ons doel?

Kinderen een fijne plek bieden op onze vereniging waarbij ze veel plezier hebben met andere kinderen en teamgenoten én er persoonlijke aandacht is.
Meer aandacht per kind en het geven van trainingen die beter aansluit met het niveau van de speler.
Alle kinderen een goede (sport) basis geven voor een leven lang hockeyen op Alliance.
Alle jongste jeugd kinderen plezier en ontwikkeling = meer toppers en meer gezelligheid!

Het indelen van de teams is ieder jaar ’n grote klus en is natuurlijk ook ’n spannende tijd voor de kinderen om te horen in welk team zij volgend jaar gaan spelen. Wij doen onze uiterste best om te zorgen dat alle kinderen op de juiste plek terecht komen.

Bij vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de TC Jongste Jeugd Thomas Prinsen – zijn contact gegevens kunt u vinden op de Alliance website.

THC & TC

Carina Danci

23-6-2018 @ 13:12:37 |Carina Danci zou graag met haar team genoten uit MF8 verder blijven hockeyen.

Mijke Worm

10-7-2018 @ 21:01:05 |Goedenavond, ik zou komend seizoen mijn oudste dochter Mijke Worm wel willen coachen met haar team (meisjes E2 groen). Waar kan ik dat het beste kenbaar maken? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Elsje Peletier

Mijke Worm

10-7-2018 @ 21:02:14 |Goedenavond, ik zou komend seizoen mijn oudste dochter Mijke Worm wel willen coachen met haar team (meisjes E2 groen). Waar kan ik dat het beste kenbaar maken? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Elsje Peletier