WIJ ZIJN GEPROMOVEERD!

Nieuws afbeelding 10-5-2018 Naar de overgangsklasse. Of hadden we dat al (een stuk of tien keer) gezegd? Het zou zo maar kunnen...Kleine waarschuwing: het kan een wat langer verslag dan normaal worden want we hebben gewoon even heel veel leuke dingen te vertellen.Want wat was het een heerlijke dag zondag, kunnen we nog even terug? Zoals we voor de wedstrijd al zeiden: dé ingrediĆ«nten voor een perfecte middag waren aanwezig, we moesten het alleen nog waarmaken. Op papier weet je dat het moet lukken, maar met heel Alliance langs de lijn, vuurwerk in je ogen, brandende zon op je koppie en een hijgende tegenstander in je nek ligt de druk toch best hoog. Gelukkig was daar Gert-Jan met hét medicijn voor spanning: gewoon even "he-he'en" (x2 Milou!!) en alle druk valt vanzelf van je schouders. Zo gezegd zo gedaan.De wedstrijd begon goed. Mede dankzij onze engel en manager Ing (ijswater, verkoelende doeken, ontbijtkoek), 16 speelsters die al de hele week elke dag roepen hoeveel zin ze in zondag hebben, 2 energierijke coaches (zacht uitgedrukt), 2 vrolijke mini's en 2 toppers van invallers: KIEK EN BETS!Nadat de vuurwerk rook het veld had verlaten konden we beginnen. Het werd als snel rete spannend toen Hil een strafbal mocht nemen en oog in oog stond met de keeper van Alphen. 2x "he-he" en ze was ready. Ready om de bal perfect in de kruising te pushen. Maar ook de keeper van Alphen was blijkbaar ready en tikte de bal prachtig uit diezelfde kruising. Zeker jammer, maar gewoon een mooie redding.En dus stond het nog steeds 0-0 en waren we nog steeds op jacht naar de openingstreffer. En die kwam. Pitbull Ier wist de keeper van Alpen het bos in te sturen en de 1-0 tevoorschijn te toveren. En dus kon er gejuicht worden, want dat moest vandaag wel echt gebeuren!Met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in en met een (bijna) 2-0 voorsprong eruit komen. Want 3 minuten na rust was het Kar die even een appeltje ging schillen met de keepster en ook een goal binnen pushte.En zo stonden we 2-0 voor met nog 32 minuten te gaan. Ondertussen was Philip niet van de megafoon af te slaan en deelde ons het volgende mee: "Balbezit: Alliance 95%. Alphen 5%." Of Philip het bij het juiste eind had laat ik aan jullie om te beslissen. In ieder geval thanks voor het vertrouwen Phil! De laatste 30 minuten gebeurde er niet veel meer, op wat strafcorners tegen na. Een zinderend en spannend einde wisten we er dit keer (voor het eerst) niet van te maken. Jammer voor het publiek, maar des te lekkerder voor ons. 2-0 voor staan en jezelf rustig de overgangsklasse in hockeyen. EN DAT LUKTE! Het eindsignaal was het begin van heel veel blijdschap, heel veel knuffels, heel veel ontlading, heel veel feest en heel veel champagne. En terwijl we nog steeds een feestje aan het vieren zijn neem ik even de tijd om een aantal mensen te bedanken. Dat hoort erbij toch?

Allereerst al het publiek: thanks voor het gejuich, geklap, geschreeuw, getoeter, gelach, gevuurwerk en gemegafoon. Gaf ons HEEL VEEL energie.
Heren 1. Jullie maakten met zijn allen net zo veel geluid als de rest van het publiek samen. En dat ligt niet aan het volume niveau van de rest van het publiek maar aan dat van jullie.
Manager Ingeborg. Waarvoor? Voor het feit dat alles het afgelopen jaar op rolletjes liep en tot in de puntjes geregeld was, zo ook zondag weer!! Maar vooral voor de champagne na de wedstrijd ;)
Het bestuur van Alliance: bedankt voor alle hulp dit jaar waar nodig, het gezellige TD afgelopen zondag, de bloemen, de "he-he-les" van Gert-Jan, de support en steun. Eigenlijk gewoon voor alles!
Vooges, voor de ontvangst met (wederom) champagne op het strand en het lekkere eten.
Onze vaste invallers Kiek en Bets. Deze twee sterren uit MA1 hebben afgelopen weken veel mee gedaan. Bets twee erg belangrijke goaltjes meegepakt en Kiek blijft maar tegenstanders dollen en de meest onmogelijke ballen afpakken. Voor Kiek de normaalste zaak om even drie, vier of vijf mannetjes uit te spelen. Wij blijven verbaasd. En de tegenstander ook. Kiek en Bets, thanks voor alles toppersssss!!

Fotografen Monique Vinke en Petra Fischerova die prachtige plaatjes hebben geschoten waar we nog steeds blij van worden,
Robert voor de heerlijke lunches en gehaktballen, Gus voor alle killing looptrainingen waar we achteraf altijd heel blij mee waren en een bedankje voor alle sponsoren die het afgelopen jaar veel mogelijk hebben gemaakt!

Na een zonnig feestje op Alliance, met veel muziek, bier, bitterballen en champagne sloten we de dag af op het strand met ondergaande zon en nog meer gezelligheid. Wat een lekker seizoen was dit. En dat lekkere seizoen gaat nog heel even door. Want komende zondag spelen we gewoon nog onze laatste wedstrijd tegen Qui Vive. Ondanks dat het op papier nergens meer om gaat, moeten we het seizoen natuurlijk wel in stijl afsluiten met een overwinning. En daarom vragen we nog 1x: wie komt ons zondag aanmoedigen uit op Qui Vive, 12.30?Nog een keer vlammen met deze toppers en dan op naar de overgangsklasse!!!!XXX Dames 1