Zaalhockey

Eerste zaalhockeyseizoen J8E1

Nieuws afbeelding 13-2-2018 Een andere stick, andere handschoen, balken op de zijlijn, meer wissels, 2 wedstrijden per dag en een dak boven ons hoofd… Zomaar wat dingen die het verschil beschrijven tussen het spelen op het veld buiten en in de zaal.

Dit jaar speelde ik voor het eerst in de zaal, vond het in het begin best spannend. Gelukkig kregen wij ook training in de zaal, zodat we goed voorbereid waren op de eerste wedstrijd. In het begin was het voor iedereen wel wat wennen, maar al snel kregen wij als team de smaak te pakken.
De snelheid in het zaal ligt veel hoger dan buiten op het veld. Gelukkig hadden wij steeds 5 wissels, zodat we als geheel team uit het veld konden om even bij te komen en aanwijzingen van onze coaches (Arjan, Reinoud en Maartje) kregen. Ook was het leuk om op dat moment naar ons eigen team te kijken en ze te kunnen aanmoedigen. Aan doelpunten geen gebrek, dus heel veel kunnen juichen voor elkaar! Zo gaaf!

Op de tribune werden we elke week aangemoedigd door onze ouders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes. Erg leuk om iedereen steeds weer te zien! Lijkt het nu dat er meer mensen langs de kant zitten omdat ze niet natgeregend kunnen worden?
Elke week merk ik dat ik als speler beter word en ik merk ook dat we als team groeien, daarom vind ik het eigenlijk heel jammer dat we vandaag onze laatste wedstrijd van dit seizoen alweer hebben gespeeld. Wel 2 wedstrijden gewonnen vandaag, de laatste wedstrijd nog wel met 13-2!!
Weer een jaar wachten tot we weer een zaalwedstrijd mogen spelen, maar ik vind het het wachten meer dan waard!!
Tot volgend jaar andere stick, andere handschoen, balken op de zijlijn en het dak boven het speelveld!

Floris Kox, J8E1

Maarten Markus