Zaalhockey

Zaal JC1 - samenvatting 3e weekend

Nieuws afbeelding 27-12-2017 Na afgelopen weekend lagen we weer op schema voor het DK, en dat geeft vertrouwen. Vrijdagavond trainen, en dan 'op tijd' naar bed. Zaterdagmorgen is namelijk de eerste wedstrijd, opnieuw om 09:00 uur in Amstelveen..
---
Zaterdagmorgen 08:20 uur in de kleedkamer. Bidons: check. Handschoentjes: check. 10 spelers... wat? maar 9 spelers... blijkt Martijn 'stiekem' op vakantie te zijn gegaan... Hij doet virtueel mee via de teamapp... is de 10e man toch een beetje aanwezig. Anyway, als je in de winning mood bent maakt die ene speler ook niet meer uit.
---
Eerste wedstrijd, Hurley uit, altijd lastig... 1-0 achter door slordig spel, 1-1 vlak voor rust, 2-1 achter, 2-2 halverwege de 2e helft. De laatste 10 minuten is niet best. we spelen slordig, gaan als achterhoede duels aan met de spitsen van de tegenstander, en onze eigen spitsen worden nonchalant. Diverse strafcorners tegen maar onze keeper doet wat hij moet doen, op de juiste plek staan en breed maken. Coach en manager zijn in deze fase zeer tevreden met een gelijk spel. 20 seconden voor tijd, strafcorner mee... met een serieuze kans op winst. De strafcorner leidt tot een strafbal, deze moet erin... maar dan blijkt 2x20 minuten en flink oplopende spanning toch teveel. De keeper stopt de bal en we spelen gelijk, 2-2. In de kleedkamer is de sfeer te snijden...
---
Maarrrrr... in de voorbespreking van de wedstrijd tegen Rood-Wit is de sfeer weer terug. Bloemendaal heeft zijn taak gedaan en Amsterdam verslagen, wat goed is voor ons. Na de winst van afgelopen week tegen Rood-Wit willen we ook deze winnen! Echter, de wedstrijd is pas 4 minuten oud als Rood-Wit uit een strafcorner met een fantastische sleeppush scoort. De bal knalt hoog tegen de stalen paal achter in het doel en komt met diezelfde snelheid weer uit het doel terug. De scheidsrechters zien het niet, en ook de tegenstander niet, dus wordt er gewoon doorgespeeld, da's een mazzeltje! Anderzijds, geluk dwing je af! Wij scoren 2 keer uit een strafcorner en nog een keer na een prachtige aanval. Daarna spelen we sterk, en zorgen dat Rood-Wit eigenlijk geen goede aanval meer kan opzetten. Door slordigheidjes op het eind van de wedstrijd, evenals twee groene en een gele kaart (dat moesten we maar niet meer doen), wordt het toch nog 3-1.
---
Kortom, weer 4 punten uit 2 wedstrijden. Met 6 wedstrijden achter de rug en nog 4 te gaan staan we op de 3e plaats, en liggen we dus nog steeds op schema voor het DK! Op de tribune wordt gefluisterd dat wij vertragend spel spelen... niets mee te maken. Iedere wedstrijd is er één, en wij willen ze allemaal winnen!
---
Volgende week Saturnus toernooi in Delft met sterke tegenstanders uit het hele land, een betere training kunnen we onszelf niet wensen.

Xavier von Grumbkow

27-12-2017 @ 16:21:53 |En zo is het👍🏻👊🏻