Categorie C

JC3 speelt om het veldkampioenschap

Nieuws afbeelding 22-5-2017 De mannen van JC3 strijden komende zaterdag voor het kampioenschap van de eerste klasse. Na de zomer werden we op basis van individuele sterkte ingedeeld in de 3e klasse, maar dit bleek toch een tandje te laag te zijn, redelijk eenvoudig plaatse JC3 zich na de herfst voor de tweede klasse waar de tegenstand wat groter werd. Toch werden er spannende wedstrijden gespeeld en wisten ze zich voor de winterstop verzekerd van een promotie naar de eerste klasse.
In de zaal ging het team ook steeds beter spelen als team en juist dat collectief blijkt soms over bijzondere krachten te beschikken. In de zaal werd het zaalkampioenschap met heel hard werken binnengehaald en toen waren we voorbereid op een treetje hoger, namelijk de eerste klasse.
De eerste wedstrijd werd dan ook verloren, maar daarna werd er flink gewonnen en de ene wedstrijd was vaak nog mooier dan de andere. Het samenspel was de kracht en iedereen wist bij elkaar het goede omhoog te halen.
Eind vorige week bezette we de derde plaats en moesten we tegen Bloemendaal die de eerste plaats bezette. Op Bloemendaal steeg iedereen tot grote hoogte en stonden we conform afspraak (in de kleedkamer gemaakt) binnen 10 minuten met 3-0 voor. Bloemendaal, die nog vrijwel ongeslagen was, wist niet wat hen overkwam en na de rust kwamen ze nog spannend terug tot 4-5. In de laatste 10 minuten ging het gas er weer op bij de mannen van Alliance en liepen we met 4-8 (gewonnen) van het veld en stonden we samen met Bloemendaal en HIC op een gedeeld eerste plaats, maar ons doelsaldo was iets beter. HIC verspeelde dat weekend nog een paar dure punten en afgelopen zaterdag herstelde HIC zich door van Bloemendaal te winnen.
Zondag moesten de mannen van JC3 naar HBS (de laatste in de poule) om het doelsaldo verder op te poetsen. We moesten op zondag spelen omdat op zaterdag alleen een grasveld beschikbaar was. Het was vroeg, zeker voor een zondag en daar hadden we last van maar HBS nog meer en binnen 6 minuten stonden we 2-0 voor. Uiteindelijk een mooie wedstrijd met 7-2 gewonnen en nu moeten we zaterdag tegen de nr 2 HIC onze kampioenswedstrijd spelen.We staan drie punten voor op HIC en een positief doelsaldo, dus dat wordt een echte strijd. We kunnen alle aanmoedigingen heel hard gebruiken dus komt allen kijken om 14.15 uur op W1.

Kees Brown

24-5-2017 @ 16:35:18 |Veel succes, Jippe-Diede en team !