Bestuurstafel

BERICHT VAN DE VOORZITTER

Nieuws afbeelding 21-12-2008
De eerste helft van het seizoen zit erop en Kerstmis staat voor de deur. Bij ons thuis is dat vaak aanleiding voor een moment van reflectie. Sportief zijn de eerste maanden redelijk succesvol geweest. Er spelen steeds meer Alliance selectieteams in IDC en Topklasse. Heren 1 is aan een onstuitbare opmars bezig richting 1e klasse.
Dames 1 vecht voor behoud van het ticket in de Overgangsklasse en laten ons wekelijks hockey zien dat ons vertrouwen geeft in dat doel. Aan de nu al bijna 100 jeugd teams wordt training gegeven door steeds meer vrijwilligers en trainers die dit met inzet en kunde doen. Dat moest ook wel na het wegvallen van twee betaalde trainers gelijk aan het begin van het seizoen. Op zaterdagen, zondagen én door de week straalt het plezier van de Alliance hockeyvelden. Dat valt zelfs de sportverenigingen om ons heen op!

Bestuurlijk is het tot nu toe een jaar met ups en downs. Aan het begin van het seizoen verwelkomden we ABN AMRO als nieuwe hoofdsponsor. Ook andere sponsoren ondersteunen onze vereniging en zijn van groot belang voor ons allen. Aan de andere kant verloren we pas nog -om persoonlijke redenen- in Hans Roerink een heel kundige en toegewijde penningmeester.

Qua bestuur zie ik het nu vooral als een transitiejaar waarin we de vereniging op een aantal punten proberen bij te sturen: breedte/selectie discussie, back office, binding met de vrijwilligers, visie op de toekomst. Dat gaat niet altijd vanzelf, maar het enthousiasme van velen bij de totstandkoming van de eerste resultaten wordt zeer gewaardeerd. We zijn er nog lang niet, en daarom blijft een beroep op de vele vrijwilligers die ons helpen bij dit proces noodzakelijk. Laten we allemaal de mensen die de vereniging vooruithelpen, of dat nu trainer/coaches, categorieleiders of bijv. commissieleden zijn, waarderen voor hun inspanningen. Een vriendelijk woord doet wonderen! Dank aan allen. Als het aan ons ligt zullen er in de nabije toekomst nog vele vrijwilligers bijkomen, om alles in goede banen te kunnen leiden.

Wij wensen iedereen veel plezier in de komende feestdagen en voor daarna alvast veel succes met het zaalhockey en in de Midwinter! U vergeet toch niet het traditionele Oliebollen toernooi en de Nieuwjaarsborrel op 11 januari?

Merry Xmas!

Erik Jan Verhulst