Hockey & Trainingen

Alliance H1 wint in 3e ronde van Silvercup van Reigers H1

4-3-2017 In de 3e ronde van de Silvercup (bekertoernooi voor de eerste Herenteams) heeft onze eigen Heren 1 gisteravond het team van Reigers Heren 1 met 2-3 verslag op het hemelsblauwe veld van de Reigers. Onder toeziend oog van een grote schare Reigersfans en zo'n 30 Alliance-fans startte Heren 1 op 'voele bak' (volgens Karol). Koud binnen het veld maakte Lucien met een weergaloze actie de openingstreffer, waarna Reigers vrij snel de stand gelijk trok op 1-1 met een fraai gespeelde counter-tip-in.
Reigers had bij de verdedigende strafcorner gerekend op een standaard sleep van Mirek, maar met een fraaie variant ontliep Mirek hun uitlopers en sleepte de bal snoeihard in de touwen. Ook nu kwam Reigers weer langszij met een benutte strafbal, waarna zich een zinderende 2e helft ontvouwde. Veel lange ballen, veel counters en uiteindelijk onze eigen Dorus, die met een onwaarschijnlijke backhand dwars door het net de 2-3 forceerde. De laatste 10 minuten trok Reigers alle registers open. Geoorloofde en ongeoorloofde acties wisselden elkaar snel af, maar beide bondsscheidsrechters zaten er bovenop en controleerden de wedstrijd uitstekend.
Na 2 x 35 minuten was t duidelijk. Alliance gaat door naar de volgende ronde waarin we waarschijnlijk de winnaar van Abcoude - Naarden tegen gaan komen o p24 maart a.s. Zo maakte onze eigen Heren 1 voor het eerst mee hoe mooi een bekertoernooi wel niet kan zijn. In 70 minuten moet het gebeuren, anders lig je eruit.
Reigers-coach Bjorn van der Dussen complimenteerde beide teams met hun aanvalsdrift en zag bij beide teams nog ruimte voor verbetering. Winnende coach Karol Sniezek was apetrots op zijn mannen en vooral op het gedisciplineerde spel in het laatste kwartier en keek al vooruit naar de wedstrijd van a.s. zondag uit tegen de Terriers.
Wij doen dan ook een oproep aan alle Alliancers om nu al 24 maart in jullie agenda's te zetten voor de 4e ronde in de KNHB-Silvercup. Onze Heren 1 zit nu bij de laatste 32 teams en in deze afvalrace kunnen zij jullie steun uitstekend gebruiken.

Kees Brown

11-3-2017 @ 23:06:19 |24 maart, waar en hoe laat?