Categorie D

Wedstrijdverslag jongens D2

Nieuws afbeelding 26-9-2016 Ja, natuurlijk! Een overwinning. Het was eigenlijk onvermijdelijk na de uitgekiende, ja geraffineerde, voorbereiding die Jongens D2 na de zomervakantie hebben doorlopen. Eerste oefenwedstrijd na de vakantie was bewust tegen een afgetraind team met uitsluitend tweedejaars spelers. Resulteerde natuurlijk in een, gepland, eclatant verlies. Prima, want bedoeld om meteen die enkele zwakte bij Alliance D2 bloot te leggen, om zo trainer Bram concrete aanknopingspunten te bieden om het team richting de hockeymachine te boetseren dat het inmiddels is. Tweede oefenwedstrijd was meteen een heel ander verhaal: scherp, gretig, fit, en, meteen een innovatieve aanpak, zichzelf coachend, denderde JD2 met 8-2 over de tegenstander heen, met krankzinnige velddoelpunten en een stortvloed aan strafcorners, waarvan het merendeel met overtuiging werd verzilverd. Eerste competitiewedstrijd, thuis tegen Amsterdam, was een volgende logische stap: een zakelijke overwinning. Tweede competitiewedstrijd kwam op een uitmuntend moment in het leerproces - wéér een overwinning zou niet geleid hebben tot de gewenste verdere groei. Daarom een enorm sterke tegenstander met heel grote druk op D2's verdediging en een continue test van D2's fantastische keeper (waarbij het stoppen van een strafbal een van de vele hoogtepunten was). Dit allemaal als voorbereiding op de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Alliance tegen Mijdrecht. Bram had een hecht collectief neergezet met een geweldige mix van ervaring en frisheid, aanvalsdrift en verdedigende kwaliteiten. En natuurlijk een bank met gretige spelers om leeggestreden ploeggenoten af te wisselen. En alle puzzelstukjes vielen op hun plek! Al in de eerste paar minuten deelde Alliance een tik uit door te scoren uit een flitsend velddoelpunt. Euforie, natuurlijk! Maar, eerlijk is eerlijk, Mijdrecht liet het hoofd niet hangen en bleef strijden. Daarom voor de zekerheid in de eerste helft nog een doelpuntje gemaakt. 2-0. Prima. De thuisblijvers hadden weer ongelijk. Tweede helft leverde een iets ander beeld. Natuurlijk zagen we nog steeds sterke individuele acties en die enkele splijtende pass. Maar Mijdrecht drong meer aan, maakte het moeilijker om op te bouwen, sterker nog: verscheen steeds vaker in de cirkel van Alliance. Geen paniek natuurlijk, want de verdediging van D2 en diverse fantastische ingrepen van de keeper, voorkwamen dat de situatie wat nijpender werd. Goed om te zien dat D2 ook gewoon met alle hens aan dek kan verdedigen. Nou ja, dan werd het 2-1, ook geen groot probleem. Want in de slotfase rechtte D2 de rug en knakte Mijdrecht met een golf van aanvallen, uiteindelijk resulterend in een strafcorner. Mijdrecht, inmiddels beducht voor de reputatie van Alliance D2 op dat gebied, trokken een muur van verdedigers op. Wat moesten ze anders? Maar ja, dan doen we toch gewoon een van de andere ingestudeerde varianten? Balletje opzij, intikken vanaf de paal. 3-1. Prima! Op naar Rood-Wit.

Herre Kleuver

27-9-2016 @ 10:58:30 |Mooi geschreven! Het leest als een schelmenroman!