De kop is eraf !

Nieuws afbeelding 15-9-2016

Het afgelopen competitieweekend is zonnig van start gegaan! Wat was het warm, zelfs op Alliance. Overal extra drinkpauzes en rode koppies, ouders die met watertanks liepen te sjouwen en kids die met plezier onder de sproeiers gingen staan.

We zitten nu nog in een pouleindeling waarin van alles kan gebeuren; na de herfstvakantie wordt er (nog) verder op sterkte ingedeeld waardoor de poules wat evenwichtiger zullen worden.

De uitslagen van afgelopen weekend zijn wisselend. Een aantal teams in de jongste jeugd hebben met dit mooie weer een klinkende overwinning kunnen boeken. Met name Meisjes F hebben bijna allemaal gewonnen en ook de Jongens F hebben hun mannetje gestaan. De Jongens en Meisjes E hebben met wisselend succes gespeeld, sommigen verloren en andere hebben een mooie overwinning binnengehaald.

Zowel jongens als meisjes C hebben het goed gedaan met twee uitschieters; JC3 die met 13-1 wonnen van Xenios en MC8 die een winst van 16-2 binnenhaalden, fantastisch! De B had het zwaar en ook de A had het moeilijk.

Maar wat was het spannend afgelopen zaterdag langs de lijn bij MA1. Spelend tegen Amsterdam MA1 - al jaren Nederlands veld- en zaalkampioen - liep de spanning hoger en hoger op, toen zelfs in de rust nog de 0-0 op het scorebord stond. Zou het haalbaar zijn om punten te pakken tegen Amsterdam? Door een enorme inzet en teamspirit wisten onze eigen meiden tot aan het einde van de wedstrijd dit gelijkspel te handhaven. Super mooie prestatie dames!
Ook JA1 had een goede start in de competitie. Met maar liefst 4-0 wisten zij Purmerend thuis te verslaan.

MB1 speelde uit tegen Amsterdam MB1 en moest hier helaas net het onderspit delven. Tot tweemaal toe stond Alliance op voorsprong en werd het een zeer spannende wedstrijd!  Helaas verloor MB1 net met 3-2, maar dat moet thuis zeker andersom kunnen!
De mannen van JB1 moesten het opnemen tegen het altijd lastige Bloemendaal, waar oud-Alliance Bart Holtz speelt. Er werd goed stand gehouden en helaas kreeg Alliance in tien minuten tijd 2 doelpunten tegen. Desondanks werd er knap weerstand geboden tegen Bloemendaal en was het een leuke wedstrijd om te zien, waarin Alliance ook zeker veel kansen heeft gehad.

MC1 mocht het thuis tegen Hurley opnemen en wist deze ploeg heel knap met 1-0 te verslaan.
Na een 2-0 voorsprong van JC1 uit tegen Hurley, maakte Hurley 2-1. Dit lieten de jongens niet op zich zitten en ze scoorden als snel 3-1. Uiteindelijk wist Hurley nog tot 3-2 terug te komen, maar Alliance nam de 3 punten mee naar huis.
JD1 had een voorspoedige start en won met maar liefst 20-0 van IJburg. En MD1 nam het op tegen HBS. Ze wisten de uitslag in hun voordeel tot 2-1 te brengen.