Bestuurstafel

Opmerkingen Digitaal Wedstrijdformulier (DWF)

Nieuws afbeelding 24-5-2016 Dit jaar valt het de KNHB op, dat het DWF steeds vaker wordt gebruikt om negatieve en onsportieve uitlatingen achter te laten. Natuurlijk kan het plaatsen van een opmerking nuttig zijn, er dient echter wel een aantal zaken in de gaten te worden gehouden. Laat de emotie buiten de opmerkingen, ga in op de inhoud en toon altijd respect voor degene over wie het gaat. Vaak komt het commentaar van de coaches/begeleiders/ouders en hebben de spelers/speelsters de 'overlast' niet zozeer ervaren. Laat ieder zich bewust zijn van zijn voorbeeldfunctie - begeleid positief en enthousiasmeer het team - dit straalt af op de wedstrijd en op de speler/speelsters.

Voor alle zekerheid nog even de aandachtspunten op een rijtje:
  • Scheidsrechters zijn vrijwilligers, die de taak op zich hebben genomen om een wedstrijd zo goed mogelijk te begeleiden;
  • Scheidsrechters kunnen niet alles 'zomaar' even zien;
  • Coaches en begeleiders staan ook onder het toezicht van de scheidsrechters;
  • Bij de jongste/laagste elftallen mag en kan je niet verwachten dat topscheidsrechters hun wedstrijden begeleiden;
  • Het DWF is niet de plek om ongenuanceerd en ongefundeerd je mening te geven;
  • Ouders moedigen hun kinderen positief aan en accepteren de beslissingen van de scheidsrechters;
  • Geef als ouder het goede voorbeeld aan de spelers/speelsters door je niet negatief uit te laten over tegenstanders en scheidsrechters!
De komende weken zal de KNHB direct maatregelen tegen coaches en teams nemen die zich niet wensen te houden aan de regels omtrent Sportiviteit & Respect.

Alliance heeft Sportiviteit & Respect hoog in het vaandel staan en gaat er vanuit dat deze maatregelen niet op onze vereniging toegepast zullen worden.

Bestuur MHC Alliance