headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto
 
Bestuurstafel

Winterstopt Alliance niet!

Nieuws afbeelding 18-2-2015 Inmiddels komen de krokussen weer de grond uit, zijn diverse teams weer op het kunstgras aan het trainen en oefenwedstrijden aan het spelen, worden de zaalbalken voorlopig weer opgeruimd en maken we ons op voor de voortzetting van de tweede helft van het veldseizoen.

In de zaalcompetitie zijn veel Alliance teams actief geweest, het ene team met wat meer succes dan het andere team. In hun poule werden D2 en D3 afgetekend kampioen, een geweldige prestatie! MA4 verpulverde op de laatste speeldag de naaste concurrent en werd eveneens kampioen. MC12 poetste bijna elke tegenstander weg en eindigde ruim boven de concurrentie, wat een klasse dames! JD4 stond na de laatste speeldag onaantastbaar bovenaan. Wat een successen! JA3 werd in hun poule 2e, MA2 werd ook 2e, JB3 werd ook keurig 2e en MB9 eindigde keurig in de middenmoot. JC12 haalde het laatste weekend de volle buit binnen en vergaarde zo voor het eerst 6 winstpunten op een speeldag. JC3 stond keurig 2e, MC10 pakte 3 punten in het laatste weekend en MC5 is keurig 5e geworden. MC9 pakte de 2e plaats, net zoals MD2. MC1 werd 2e in hun poule, ging naar de districtkampioenschappen en haalde uiteindelijk net niet de eerste plaats, toch een groot succes en we zijn heel trots op de MC1 meiden! Al met al hebben de zaalteams goed gepresteerd, Alliance waardig! Een groot compliment aan de spelers en speelsters, en natuurlijk ook aan de coaches en managers! Veel dank gaat nogmaals uit naar de Zaalcommissie die in samenwerking met Jeroen Tuininga het hebben gepresteerd om binnen een zeer kort tijdbestek de enorme hoeveelheid teams gelegenheid te geven om ook hun trainingen te draaien.

Zoals wij al eerder stelden: met de groei van het aantal zaalhockeyteams in onze regio wordt de beschikbaarheid van het aantal accommodaties waarin getraind kan worden nijpender en kan het voorkomen dat sommige teams in zalen trainen die ver weg gelegen zijn. Dit heeft onze aandacht en we zullen trachten hier voor komende zaalseizoen passende oplossingen voor te vinden.

Ook verdient het de aandacht om eens binnen het eigen team na te gaan wie wat doet voor het team: het werk dat een coach en manager in een team steekt valt of staat met de beschikbaarheid van de andere ouders of verzorgers: denk aan de rijbeurten en de fruitbeurten.
Wat een teneur begint te worden is de beschikbaarheid van voldoende scheidsrechters binnen een team. We horen te vaak dat het dezelfde ouders zijn die het fluitje in de mond nemen om de wedstrijden in goede banen te leiden. Alliance biedt periodiek scheidsrechters cursussen aan waarbij wij juist stimuleren dat ook niet-spelers deze volgen. Zo zorgen we er met ons allen voor dat meerdere schouders de verantwoordelijkheden gaan dragen en binnen een team meer ouders de wedstrijden kunnen fluiten.

Met het verstrijken van de zaalcompetitie is ook de midwintercompetitie afgelopen. Veel wedstrijden zijn door het koude weer niet gespeeld, dus maar weer op naar de tweede helft van het veldseizoen!

Sinds januari hebben we Klaske Kramer en Bernard Manshande aan Alliance weten te binden. Klaske heeft het grootste gedeelte van de taken van Monique Hoes overgenomen en wij zijn zeer blij dat we haar hiertoe bereid hebben gevonden.
Bernard, oud bestuurslid faciliteiten, is de eerste Manager Faciliteiten die Alliance heeft. Met zijn onschatbare kennis heeft hij een enorme waarde voor onze club. Een waarde die wij willen behouden en wij zijn daarom blij dat wij hem in ons midden hebben weten te behouden.

Begin februari hadden we een bijeenkomst met de besturen van de ons omringende verenigingen. Afvaardigingen van Haarlem, HBS, Bloemendaal, Rood-Wit en Bennebroek spraken elkaar op ons clubhuis in een informele sfeer en daarbij uitstekend verzorgd door onze Robert, die weer de sterren van de hemel had geklust in zijn keuken. De raakvlakken op vele gebieden met deze hockeyclubs zullen er voor zorgen dat we in de nabije toekomst regelmatig contact met hen zullen hebben zodat we van elkaar kunnen leren.

Met onze vaste betaalde trainersstaf hadden we een door Robert uitstekend verzorgde eten in het clubhuis en werden de neuzen in dezelfde richting gestoken voor het komende seizoen. Ook werd aandacht besteed aan het reilen en zeilen op de club met specifieke aandacht voor de trainingen, het coachen en het opleidingsplan. Meer hierover zal in een later stadium volgen.

Eind januari had de sponsorbijeenkomst plaats bij Volvo Svala in Haarlem, die geheel vrijblijvend de avond sponsorde. Ge├»nteresseerden, mede-sponsoren, kandidaat-sponsoren, afvaardigingen van D1 en H1 en natuurlijk de Sponsorcommissie en het bestuur waren aanwezig. De avond was een groot succes, mede door de inspirerende verhalen van Symen Jansma (oprichter van TravelBird, een van de sponsoren van Alliance) en Maurits Groen (bedenker van de meest effici├źnte solar LED-lamp ter wereld, de Waka Waka). De Sponsorcommissie gaf met deze bijeenkomst wederom hun enorme drive voor Alliance aan!

In de wintermaanden hebben we ook overeenkomsten afgesloten met ML Hockeysupport en Bovelander & Bovelander Hockeykampen. Kijk op de website voor meer informatie over bijvoorbeeld hun Hoofdklasse-hockeydag in mei en de hockeykampen aan het eind van de zomervakantie en de herfstvakantie.
In de eerste week van de zomervakantie zal ook Sportways nog een kamp op Alliance verzorgen.
De ML Hockeyschool biedt wekelijks op zondag extra trainingen op Alliance aan onder leiding van Dave Smolenaars (assistent bondscoach Nederlands Dames Elftal, trainer/coach Schaerweijde Heren1). Dit alles met als doel de hockeybeleving op Alliance te vergroten. Hou de website goed in de gaten want we zullen hier geregeld mededelingen over doen.

Vanzelfsprekend zijn we ook achter de schermen bezig. We doen onderzoek naar een nieuw WIFI-systeem , de keuken zal het nodige onderhoud gaan krijgen en gesprekken met veel commissies op Alliance hebben plaats om allerlei zaken op de rails te houden en om ook nu al de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen te treffen.

De komende maandagen zullen wij 's avonds in het clubhuis aanwezig zijn vanaf 20.00 uur. We hebben de overige commissies gevraagd deze dag ook weer op te nemen als vergaderavond zodat iedereen weet dat de maandagen 'aanschuifavonden' zouden kunnen zijn. Eenieder is dus van harte welkom maar geef van te voren even aan of je iets wil bespreken.

Met een hartelijke en sportieve groet,

Mede namens Nicolette, Bart B., Bart W. en Peer,

Herre Kleuver
Voorzitter

Reacties


Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws


Gerelateerde nieuwsberichten

Terugkoppeling van de ALV

Agenda

Nog geen agenda punten.
Gehele agenda