Categorie D

Mooie resultaten MD1 en JD1 op het topzaalhockeytoernooi van HBR

Nieuws afbeelding 5-1-2015 Zaterdag 2 januari hebben de MD1 en de JD1 meegedaan aan het topzaalhockeytoernooi van HBR. Beide teams hebben zeer goed hockey laten zien. Gecombineerd met een fantastische inzet en teamspirit leverde dit mooie resultaten op.

De MD1 begon heel goed met duidelijke overwinningen, mooi hockey en teamspirit. Zij speelden hierna hun sleutelwedstrijd tegen Victoria MD1. In deze wedstrijd had Alliance lange tijd zeer goede kansen. Uiteindelijk ging de wedstrijd met 2-4 verloren en eindigde MD1 als 3e in het toernooi.

De JD1 speelde ook uitstekend. Coaches Koen Paulus en Bouke Klinkhamer trainen het team deze zaalhockeycompetitie. Mede dankzij hen gaat het team steeds beter hockeyen. Koen had de JD1 deze week een laatste training gegeven waarbij speelsituaties goed werden doorgenomen. Dit was duidelijk te zien in het spel. Hij coachte het team via een prima start tegen de thuisploeg HBR (3-1) en mooie overwinningen tegen MOP (4-0), de Belgische Dragons (8-0) en Warande (3-1) naar de finale. Goed teamwerk en spelsituaties werd hierbij gecombineerd met schitterende doelpunten. In de finale stond de JD1 tegenover Kampong JD1, dat ook al het Saturnustoernooi gewonnen had. Onder toezien van veel publiek won Kampong de finale duidelijk met 6-0, waardoor de JD1 2e werd. Een prachtig resultaat!

Leuk dat beide teams aan het toernooi meededen. Zo konden zij elkaar aanmoedigen en samen goede resultaten behalen! En...HBR bedankt voor het zeer goed georganiseerde, leuke toernooi!

Maartje Nelemans

10-1-2015 @ 08:16:14 |Goed zo🎉