Bestuurstafel

WINTERSTOP! Maar bij Alliance gaan we door…

Nieuws afbeelding 7-12-2014 Wat een mooie club hebben we toch! Wat een gezelligheid en wat een fantastische breedte- en selectielichting! Wat zijn we trots op onze professionele staf en op onze talrijke vrijwilligers. Sta er soms eens bij stil en bedenk eens hoeveel vrijwilligers het mogelijk maken dat Alliance een goed geoliede hockeymachine is. We hebben nu een aantal weken zitting in het bestuur en we leren de fijne (alledaagse) kneepjes van de club steeds beter en beter kennen. Maar ook de hele organisatie die achter de coulissen het werk doet. Onbezoldigde inspanningen voor iedereen die onze mooie club aan het hart gaat. Een aantal van deze vrijwilligers is tijdens de laatste ALV al in het zonnetje gezet en zijn tot Lid van Verdienste benoemd: de oud bestuurders Marije Vermeulen, Klaas van Veen, Bernard Manshande en Frank van Santen. Maar laten we niet de dames van de Barcommissie vergeten, de heren van de Materiaalcommissie, de mensen van de Scheidsrechterscommissie, de vrijwilligers die het top- en breedtehockey aansturen, de dames van de Clubhuiscommissie, de Online Media Commissie en ga zo maar door! Dus laten we dan maar ook doorgaan..: de dames (en heren..!) van de Wedstrijdtafel en natuurlijk onze jeugdleden en ouders die onze spelers tijdens trainingen en wedstrijden de nodige kneepjes bijleren van het hockeyspelletje.

De laatste wedstrijden van de reguliere veldcompetitie lijken al weer een eind achter ons te liggen. Met het bezoek van Sinterklaas aan onze club werden de laatste trainingsminuten van de Dierentuinertjes uitgeluid voor het jaar 2014, en later die dag werkten de seniorenteams hun wedstrijden af.

We hebben een mooie eerste seizoenshelft achter de rug. Nog nooit hebben zoveel selectieteams de hoogste regionen van de competities bezet! Een geweldig resultaat en we zijn vanzelfsprekend enorm trots op de meisjes en jongens teams en de coaches en managers dat dit bereikt is! En wat te denken van de breedteteams? Ook daar wordt geweldig gepresteerd. Zo staat JD4 ongeslagen eerste in hun poule met maar liefst 30 doelpunten voor en maar 8 tegen, geweldig. MB3 staat keurig 3e in de 1e klasse B, en MB5 staat stevig op de 4e plaats in een andere poule in de 1e klasse B op maar 3 punten van de koploper. MA5 staat strak bovenaan in hun poule en zijn onbedreigd winterkampioen geworden! JB3 bezet de gedeelde 2e plaats op 1 punt van de koploper in de 1e klasse poule B, en JA3 staat in de 1e klasse A op slechts 3 punten van de koploper 2e. Ontzettend goed! En wat te denken van MB7? In een onderonsje met Rood Wit werd het eerste punt in de 3e klasse B gepakt, mooi resultaat en hou het vol!

Bij de senioren gaat het ook niet onverdienstelijk, zo begint D1 op stoom te raken, is H1 een gedegen middenmoter met de nodige aspiraties richting de top, speelde D2 bijna koploper Schaerweijde van de mat afgelopen zondag maar bleef het toch 0-0. DJ2 staat met 24 punten fier bovenaan en H2 won hun laatste 2 wedstrijden. Bij de veteranen vergaarde HVetB weer de nodige punten, draait HVetB als gewoonlijk in de top mee, klopt DVetA aan de deur van de koplopers in de 1e klasse en weet HVetC de laatste wedstrijden ook weer in winst om te zetten. HL1 is natuurlijk een apart verhaal, dit gehaaide team van sportieve fitte krasse knarren is na 10 wedstrijden nog steeds ongeslagen….

Maar bij Alliance gaan we door…, de winterstop bestaat natuurlijk niet. De zaalcompetitie is weer begonnen en dit jaar doet een record aantal teams mee! We wensen hen heel veel succes. Ook die teams die de midwinter competitie gaan spelen hockeyen gewoon door, we gaan er van uit dat het weer jullie goedgezind is zodat jullie maar veel wedstrijden kunnen spelen. Alle Fjes en de meisjes van E4, E5, E6, E7, E8 en E9 waren de laatsten die de velden betraden op 6 december. De Fjes hadden hun onderlinge toernooi en voor de meisjes E werd voor het eerst het door Marjolein Eldering en Mariska Moreu geweldig strak georganiseerde Pepernotentoernooi gehouden, met uiteindelijk ME4 als eerste winnaar, heel veel door onze Robert gebakken (verse!) pannenkoeken en natuurlijk zakken vol met pepernoten.

De Zaalhockeycommissie heeft een bijzonder inspannende voorbereiding achter de rug en wist met het stijgend aantal deelnemende zaalteams, een nijpend tekort aan zalen in de regio toch maar weer vlak voor de start van het zaalseizoen alles op de rit te krijgen. Hulde voor Ingeborg Domhoff en de overige leden van deze commissie. De eerste wedstrijden werden al weer op 6 december gespeeld. Zo pakte MA4 de volle winst, en vergaarde JB3 4 punten. MB9 knalde uit de startblokken en wist ook al 4 punten te pakken en MC9 verpulverde haar tegenstanders op duidelijke wijze. MD7 wacht nog op de eerste overwinning maar de dames staan er al wel!

Inmiddels zijn ook de voorbereidingen weer aan de gang voor Bitjes en Nopjes met onze goede buur RCH zodat ook de allerkleinsten al aan de hockey- en voetbalsport kunnen ruiken in 2015.

Dank ook aan alle scheidsrechters, Lodewijk, Maurice, vanzelfsprekend Monique, onze stille regelkracht en de vele, vele andere vrijwilligers! Jullie kunnen rekenen op onze steun en waardering, jullie zijn de (t)rots in de branding waarop onze fantastische club veilig blijft dobberen. Nogmaals dank aan Marije, Annerieke, Jacqueline, Bernard, Klaas, Maurits en Frank dat wij jullie mochten opvolgen. Met deze basis kan het alleen nog maar mooier, gezelliger en beter gaan!

Bij Alliance gaan we door!

Herre Kleuver
Voorzitter MHC Alliance

Mandy van de Wall

8-12-2014 @ 09:20:10 | Mandy van de Wall 08/12/2014 Leuk stuk en fijn dat de prestaties van de breedte teams ook genoemd worden. Succes en veel plezier aan het nieuwe bestuur!

Rutger van der Lee

8-12-2014 @ 17:48:39 |Mooi bericht Herre!