Bennebroek D1 - Alliance D1: 1-5

11-4-2014
Zondag stond Bennebroek uit op het programma. Voor veel speelsters een spannende wedstrijd waar familie en vrienden zouden komen kijken. De spanning was dan ook licht voelbaar.

In de kleedkamer kregen we te horen dat we het eerste kwartier volle druk gingen spelen zodat we de wedstrijd in het begin al op slot zouden zetten. Toen die druk goed bleek te werken hebben we dat vervolgens de hele wedstrijd doorgezet. Met resultaat!  Na twintig minuten was de eerste al raak. De 0-1 werd gescoord uit de strafcorner na een flats van Aimee op Kris die de bal in de linker kruising tipte.

Al snel na het eerste doelpunt wisten we door middel van een strakke opbouw over de linkerkant een tweede strafcorner te versieren. Ook deze corner werd goed benut. Chantal, gelukkig weer op de been na een vervelende keelontsteking, sloeg de bal keurig in de rechterhoek!

Na de rust kwamen we weer fris het veld op, we wisten wat ons te doen stond: Bennebroek zoveel mogelijk opjagen en het liefst nog wat corners versieren. Die gingen namelijk wel lekker! Zo gezegd, zo gedaan. Alwéér een doelpunt uit de corner, Marleen sloeg de 0-3 erin. Goal!

Na de 0-3 kwam Bennebroek aan de bal omdat er vanuit de dug-out wel heel hard geschreeuwd dat er eens druk gezet moest worden. Hoewel Sylke clean verdedigde, wist de tegenpartij toch een strafcorner mee te krijgen en hieruit te scoren. 1-3

Maar van dit doelpunt waren wij niet onder de indruk. Al heel snel, je raadt het al, scoorde Chantal weer uit de... corner! Weer met een verwoestend schot vloog de bal vlak over de keepster heen. Na al die doelpunten kon Aimee natuurlijk niet achterblijven, met een krachtige flats in de linkerhoek scoort ze de laatste goal van de wedstrijd! Volgens mij zag de keepster de bal niet eens.

Zoals je wel merkt hebben de vele cornertrainingen op de dinsdagavond ons deze week optimaal geholpen naar de overwinning, Bas bedankt he!

De laatste minuten maakte de beslissingen van de scheidsrechters het toch nog 'spannend', Kris en Marleen kregen beiden geel, waarom? Dat weet niemand. Ook Bennebroek kreeg nog een geel. Maar ondanks deze kaarten kwam er weinig spectaculairs meer en hebben we de wedstrijd rustig uitgehockeyd.

Al met al een goede wedstrijd waarin we met het hele team keihard gewerkt hebben. En dan met 1-5 van Bennebroek winnen is eerlijk gezegd heel lekker.

Volgende week krijgen we Amstelveen op bezoek. Dit belooft een spannende pot te worden dus kom allemaal kijken!

Liefs,
Dames 1