Heren 1 Haarlem – Alliance: 3-1

19-3-2014
Afgelopen zondag was het zover, de kraker tegen Haarlem. Na de afslachting van Nieuwegein was het vertrouwen toegenomen. Alhoewel Haarlem de tweede plaats bezette, hadden we geen angst voor de eeuwige rivaal. Het sfeertje zat er lekker in, de zon scheen en er was heel wat publiek meegereisd zondag. De wedstrijd kon ons niet snel genoeg beginnen.

Slap spel
Eigenlijk wilden wij het spel maken, maar Haarlem was de ploeg die het tempo bepaalde in de beginfase. Binnen twee minuten scoorde Haarlem al de openingstreffer. Een afvallende bal in de cirkel was een gemakkelijke prooi voor de tegenstander: 1-0. We begonnen erg slecht en het tegenovergestelde van wat wij van plan waren, gebeurde: slap spel, onze taak niet uitvoeren en weinig dreiging naar voren. Daarnaast speelde Haarlem ook nog eens erg goed, waardoor we een gevoel van overmacht kregen. De tweede treffer van Haarlem liet niet lang op zich wachten. Uit een strafcorner wisten ze 0-2 te scoren. Het werd een eerste helft om snel te vergeten. Al helemaal toen we aan het eind een gele kaart kregen.

Verre scoop: 3-0
Na deze bedroevende eerste helft volgde een tirade van Ralph. Het moest veel en veel beter. Ook captain Kasper maakte ons duidelijk dat dit niet het resultaat kon zijn van twee maanden intensieve voorbereiding.  Gelukkig ging het na de thee wat beter. We speelden met meer lef en zelfverzekering. Waar Haarlem tijdens de eerste helft het spel maakte, hadden wij eindelijk het overwicht in de tweede helft. Beetje bij beetje kwamen we steeds dichter bij het doel van Haarlem. We hadden echter wat moeite om onze mogelijkheden te benutten. En wie niet scoort, krijgt er zelf één om de oren. Een verre scoop van achter viel achter onze verdediging en belandde bij de stick van de verre spits van Haarlem. De spits speelde de één tegen één uit en maakte er 3-0 van. De wedstrijd was gespeeld. We wisten echter nog wel onze eer te redden met een doelpunt. Bouke sleepte een strafcorner feilloos binnen. 3-1.

Bij deze bedanken we al het publiek dat aanwezig was op Haarlem en willen we jullie wijzen op aanstaande zondag. Want na deze domper zijn de neusjes weer allemaal gericht op het ontvangst van titelkandidaat Weesp. Kom allen kijken: 14:45 op sportparklaan te Heemstede. Zie jullie daar!!

Namens Alliance Heren 1,

Joris Zonjee